توئیتر برخی حساب‌های مربوط به رسانه‌های جمهوری اسلامی را به خاطر آزار و اذیت بهائیان مسدود کرد

حساب کاربری برخی از رسانه‌های حکومت ایران همچون خبرگزاری ایرنا، باشگاه خبرنگاران جوان صدا وسیما و خبرگزاری مهر همچنین برخی چهره‌های نزدیک به جمهوری اسلامی از سوی توئیتر غیر فعال شده است.

گزارش‌ها حاکی است که توئیتر حساب کاربری «ریحانه» وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی و حساب کاربری «مهر دیپلماسی» خبرگزاری مهر، به همراه حساب کاربری خبرگزاری ایرنا، روزنامه جام‌جم و باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما همچنین چهره هایی چون «علی اکبر رائفی» پور از دسترس خارج شده است.

به گزارش صدای آمریکا و به نقل از خبرگزاری فرانسه دلیل این اقدام توئیتر، ارسال پیام‌هایی برای آزار بهائیان از سوی این کاربران اعلام شده است.

همچنین، بی بی سی گزارش داد که یک منبع مطلع در توییتر گفته است که حساب های کاربری یاد شده به علت «آزار و اذیت هماهنگ شده و هدفمند اعضای جامعه بهائیان ایران» به حالت تعلیق درآمده است. این منبع در این باره جزئیاتی ارائه نکرد.

توئیتر در خرداد امسال نیز حدود چهار هزار و ۸۰۰ حساب کاربری مرتبط با ایران که مشغول سوءاطلاع‌رسانی و پیشبرد اهداف دولت ایران بوده‌اند را مسدود کرد. اما این نخستین بار است که به خاطر آزار و اذیت بهائیان این شرکت اقدام به بستن این حساب‌ها کرده است.

حکومت ایران در طول عمر ۴۰ ساله خود به آزار سیستماتیک بهاییان ادامه داده است. آنها را از دانشگاه اخراج و یا با احکام زندان با اتهاماتی نظیر تبلیغ علیه نظام یا اقدام علیه امنیت ملی مواجه می کند.

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در طی عمر حکومت ایران بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت ایران اعتراض کرده‌اند و آن را مصداق بارزی از بی‌توجهی دولت ایران به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

اعضای آیین بهایی در ایران بزرگترین گروه اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید