سوادا آغاسر شهروند مسیحی به صورت مشروط از زندان آزاد شد

گزارش‎های رسیده از ایران حاکی‌است؛ “سوادا آغاسر” شهروند مسیحی به طور مشروط از زندان اوین آزاد شده‌است.

او از ۱۳ تیرماه سال ۹۶ پنج سال حبس خود را سپری می‌کرد و روز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۹۸ بعد از گذران نیمی از محکومیت خود (با احتساب ایام بازداشت) آزاد شد.

یک منبع مطلع به محبت نیوز می‎‌گوید: «درخواست آزادی مشروط سوادا یک سال پیش تایید شده بود، اما اجرا نمی‎شد و او را اذیت و آزار می‎دادند.»
“سوادا آغاسر” از جمله زندانیان عقیدتی است که در زندان با سختی‎های بسیاری روبرو شد و بارها مسئولان زندان با وی برخوردهای نامناسب و دور از شان داشتند و به عقاید وی توهین می‎کردند. سوادا در زندان تلاش می‎کرد با فعالیت‎های فرهنگی و با کمک گرفتن از «هنر» نسبت به اطرافیانش در زندان حُسن رفتار داشته باشد، اما با بی‎مهری‎های زیادی روبرو شد.
این مسیحی ارتدکس، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ پس از آزادی از زندان در اینستاگرام خود نوشت:‌ «وقتی کودک بودم فکر می‌کردم فقط مجرمین و تبه‌کاران به زندان می‌روند. بزرگتر که شدم فهمیدم که بدهکاران و خاطیان هم به زندان می‌روند. اما الان می‌دانم که افراد بی گناه هم به زندان می‌روند! خدا را شکر، الان من آزادم». وبسایت سازمان «ماده ۱۸» اشاره کرده که او به تازگی وارد ۳۰ سالگی شده است.

https://www.instagram.com/p/B0NwQg1n4h7OVMm5LhA_ReKNTGRBhYFweVFjEk0/?igshid=q5rpytwyx7tn

سوادا که مثل دیگر دگراندیشان سیاسی و مذهبی تحت سرکوب و آزار و اذیت سازمان‎یافته حکومت قرار گرفته چهارشنبه مورخ سی‌ام مردادماه ۱۳۹۲ برابر با (۲۱ آگوست ۲۰۱۳) به همراه دو نفر از نوکیشان مسیحی فارسی زبان دیگر از جمله“ابراهیم فیروزی” (از دیگر زندانیان مسیحی) از سوی لباس شخصی‌ها شهرستان کرج بازداشت شد.
سوادا پیش از این نیز در سال ۱۳۹۲ پس از گذراندن بیش از شش ماه حبس، از بند ۳۵۰ زندان اوین با قید وثیقه آزاد شده بود.
کمتر از دو سال بعد او که به طور موقت با قید وثیقه آزاد بود در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس محکوم شد و در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ برای اجرای حکم پنج ساله به زندان فراخوانده شده و تا شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ را در بند هفت زندان اوین به سر برد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید