حسن رشیدی، زندانی عقیدتی ـ سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان داد

حسن رشیدی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از تاریخ ۲۵ تیرماه، به علت عدم موافقت با آزادی مشروط و عدم پیگیری خواسته‌هایش دست به اعتصاب غذا زده بود، روز سه شنبه با وعده مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش و انتقال به سالن ۳۶ اندرزگاه ۱۰ که محل نگهداری تعدادی دیگر از زندانیان اهل سنت است به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸، حسن رشیدی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج با وعده مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش و انتقال به سالن ۳۶ اندرزگاه ۱۰ این زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، حسن رشیدی شهروند عرب‌ اهل شهر نخل تقی در استان بوشهر، به دلیل ممانعت مقامات قضایی با آزادی مشروطش در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده بود.

گزارش‌شده است که این زندانی عقیدتی بارها درخواست آزادی مشروط کرده، اما مقامات قضایی کشور با درخواست او مخالفت می‌کنند.

یک منبع مطلع در رابطه با اعتصاب غذای آقای رشیدی به کمپین گفته بود: «سال گذشته زندانیان بسیاری مشمول عفو شدند و حتی بسیاری از زندانیانی که عضو خانواده‌های شهدا، جانبازان یا ایثارگران بودند، با عفو آزاد شدند. پدر آقای رشیدی جانباز دوران جنگ است، اما وزارت اطلاعات و قوه قضاییه به دلیل سنی مذهب بودن این زندانی و امنیتی بودن اتهامش، او را از عفو محروم کرده و گفته‌اند که این عفو شامل شما نمی‌شود».

آقای رشیدی، ۲۲ ساله به اتهام “همکاری با جمعیت‌های معارض نظام” توسط دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم‌شده و اکنون در اوایل چهارمین سال دوران محکومیت خود به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید