تداوم بازداشت فرنگیس مظلوم در بند ۲۰۹؛ پایان اعتصاب سهیل عربی پس از انتقال به زندان اوین

فرنگیس مظلوم، مادر زندانی سیاسی سهیل عربی که از روز دوشنبه ۳۱ تیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، کماکان دربند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد. همچنین گزارش‌شده سهیل عربی که از اواخر خردادماه دست به اعتصاب غذای زده بود، روز جاری پس از انتقال به بند قرنطینه زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸، سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۱ سالن ۹ زندان تهران بزرگ پس از انتقال به بند قرنطینه زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد؛ همچنین فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی که روز دوشنبه ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، کماکان دربند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین بدون تفهیم اتهام و به صورت بلاتکیلف بسر می‌برد.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «خانم مظلوم طی تماسی کوتاه از حضور خود دربند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده است.»

کماکان علیرغم پیگیری های انجام شده از دلایل بازداشت خانم مظلوم اطلاعات دقیقی در دست نیست.

«منابع مطلع پیش‌تر به کمپین گفته بودند که علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده از سوی خانواده در رابطه با وضعیت خانم مظلوم مسئولان قضایی از محل نگهداری ایشان اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند و  همچنین تاکنون مشخص نشده که مادر سهیل عربی به چه دلیلی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است.»

روز دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸، فرنگیس مظلوم، از سوی ۸ مأمور امنیتی در منزل خواهرش بازداشت و  تلفن‌های همراه ایشان و خواهرش نیز طی این بازداشت توسط مأموران امنیتی ضبط شد.

روز پنج‌شنبه سوم مرداد، سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) بازداشت فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی، شهروند ــ خبرنگار زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ ( فشافویه) را که توسط مأموران امنیتی در خانه خواهرش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده محکوم کرد و با اشاره به احضار و بازجویی خانواده‌های زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی  از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که به این آزارگری غیرقانونی پایان دهد.

سهیل عربی فرزند خانم مظلوم از روز ۲۵ خردادماه ۹۸ دست به اعتصاب غذا زده بود.

برخی منابع می‌گویند که او روز جمعه ۲۱ تیرماەبە علت اعتصاب غذای طولانی و افت فشار خون، دچار تشنج و بیهوشی شده و به بیمارستان خمینی منتقل شده است، اما پس از یک شب مجددا به زندان بازگردانده شد.

او پیش از این در نامه‌ای به دلایل اعتصاب غذای خود پرداخته و گفته‌بود؛ این حرکت جدید و تحریم است و با اعتصاب کاملا فرق دارد.

آقای عربی ار تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت شده و از آن زمان تا کنون از حق مرخصی محروم بوده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید