نامه امیرحسین محمدی‌فرد عضو زندانی نشریه «گام» به رییس قوه قضاییه

امیرحسین محمدی‌فرد، عضو زندانی نشریه «گام» که از روز  پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌، به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه نامه‌ای نوشته‌است.

او پیش‌‌تر این نامه را در تشریح وضعیت خود و همسرش به رییس قوه قضاییه ارسال کرده‌بود، اما مسئولان زندان از ارسال آن سر باز زدند.

امیرحسین محمد‌ی‌فرد زندانی محبوس در بند ۴ زندان اوین، گفته‌بود: «چنانچه این نامه و سایر مراسلات پستی‌اش طبق روند معمول ارسال نشود، روز دوشنبه آن‌را به صورت علنی منتشر خواهد کرد».

متن نامه سرگشاده آقای محمدی‌فرد به “ابراهیم رییسی” ریاست قوه قضاییه عینا منتشر می‌شود:

موضوع درخواست: تودیع وثیقه اعلام شده از سوی بازپرسی شعبه ۷ دادسرای مقدس، آقای شاه‌محمدی
به: ریاست قوه قضاییه آقای رییسی
با سلام
به استحضار می‌رساند اینجانب امیرحسین محمدی فرد به همراه همسرم خانم ساناز الهیاری در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شدیم. با توجه به اینکه بیش از چهار ماه تحت بازجویی و تحقیقات بودیم تا امروز ۷ تیر ماه ۱۳۹۸ در بند چهار زندان اوین و بند بانوان در بازداشت موقت به سر می‌بریم. لازم به تاکید است که بازداشت موقت ما در صورتی در حال اجراست که در تاریخ ۷ اردیبهشت ۹۸ برای هر دوی ما قرار وثیقه تعیین شده‌است.
مقام قوه قضا
طبق منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی که شما نیز آن را تایید کرده و بر آن صحه گذاشته اید لازم میدانم موارد مهمی را یادآور شوم:

مطابق ماده ۶ منشور حقوق شهروندی در اجرای اصول ۳۶ و ۳۷ قانون اساسی و قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر رعایت اصول قانونی بودن جرم و مجازات و برائت، مراجع قضایی مکلفند موارد زیر را رعایت کنند:
-اجتناب از تمدید قرار موقت با هدف فراهم آوردن ادله و وقوع جرم برای انتساب بزه به متهم؛
-تسریع و تسهیل در پذیرش وثیقه یا کفیل معرفی شده از سوی متهم تحت قرار «همچنین » طبق ماده ۷ در اجرای اصل ۳۲ قانون اساسی و ماده ۴۹ قانون آیین دادرسی بصورت روزانه و پیگیری و اطلاع رسانی به خانواده هایشان باید صورت گیرد؛ و طبق ماده ۲۰ سازمان زندان‌ها بند”خ” اجتناب از ایجاد هرگونه مانع یا تاخیر در ملاقات زندانی مگر به دستور قضایی و اطلاع رسانی به متقاضی ملاقات.
جناب آقای رییسی مطابق موارد قانونی ذکر شده در منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی لازم به توضیح است بعد از گذشت بیش از شش ماه از بازداشت اینجانب امیرحسین محمدی فرد و ساناز الهیاری بدون ارائه ادله کافی و ابلاغ آن، همچنان در بازداشت موقت به سر می‌بریم؛ البته با توجه به اینکه از سوی بازپرسی شعبه ۷ دادسرای مقدس اعلام وثیقه شده‌ایم. در ادامه باید توضیح دهم که نزدیک به یک ماه است که ملاقات حضوری و تماس تلفنی بنده و همسرم بدون دستور قضایی و ابلاغ آن قطع شده است.
لازم به ذکر است فشار روحی و روانی به اینجانب و همسرم به دلیل بازداشت موقت، علیرغم اعلام وثیقه و قطع ملاقات و تماس تلفنی میان بنده و همسرم و همچنین ملاقات اینجانب با خانواده ام تشدید شده است. همچنین قابل توضیح است که به دلیل این مدت از بازداشت موقت زندگی اقتصادی ما در شرایط فروپاشی قرار گرفته است و به دلیل اقساط عقب افتاده، اخراج از شغل، قطع بیمه و غیره هم اکنون هم برای احیای شرایط اقتصادی زندگی دیر شده است. در ادامه عارض هستم که عدم دیدار با همسرم و خانواده ام هر دو طرف را در شرایط نامناسب روحی قرار داده است، لذا از شما مقام قوه قضا خواهشمندم که این نامه سرگشاده را مورد توجه و رسیدگی قرار دهید.
با سپاس فراوان از حسن نیت جنابعالی
امیرحسین محمدی فرد-هفتم مردادماه ۱۳۹۸


امیرحسین محمدی‌فرد و ساناز الهیاری زوج محبوس در زندان اوین روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌‌بودند، تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان نیشکر هفت‌تپه با سپردن وثیقه به صورت موقت تا زمان صدور رای دادگاه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

ساناز الهیاری، روز دوشنبه ٢۴ تیر، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی و اصرار خانواده‌ به اعتصاب غذای خود پایان داد، اما همسر او کماکان در اعتصاب غذاست و “از روز جمعه ۴ مرداد از خوردن قند و چایی نیز امتناع کرده و گفته جز آب چیز دیگری نخواهد خورد.”

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ این زوج را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه دانشجویی نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید