تداوم بازداشت دو تن از اعضای «ندای زنان ایران» در بند ۲۰۹ زندان اوین

اسرین درکاله، فعال حقوق زنان و از اعضای “ندای زنان ایران” که روز یکشنبه ششم مرداد توسط مأموران وزارت اطلاعات در گرمسار بازداشت‌شده بود به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. مریم محمدی، عضو دیگر «ندای زنان ایران» که توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان گرمسار بازداشت‌شده بود، کماکان دربند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی بسر می‌برد. دو عضو دیگر «ندای زنان ایران» به نام‌های اکرم نصیریان و ناهید شقاقی نیز پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌ و پس از پایان مراحل بازجویی به‌صورت موقت با وثیقه از زندان اوین آزاد‌ شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸، اسرین درکاله، فعال حقوق زنان توسط ماموران وزارت اطلاعات در گرمسار بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت خانم درکاله به کمپین گفت: «خانم درکاله به‌تازگی از کار خود اخراج شده بودندو روز یکشنبه زمانی که برای پیگیری بیمه بیکاری به همراه پسر خود به اداره کار مراجعه می‌کنند در خیابان توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند.»

گزارش شده است که خانم درکاله پس از بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات ابتدا به دادسرای گرمسار و سپس به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده است.

مریم محمدی، فعال حقوق زنان نیز که روز دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی در گرمسار بازداشت‌شده بود کماکان رد بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین جهت بازجویی و تکمیل پرونده بسر می برد. پرونده این عضو «ندای زنان ایران» در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین در حال رسیدگی است.

پیش‌تر نیز دو عضو دیگر «ندای زنان ایران» به نام‌های اکرم نصیریان و ناهید شقاقی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌بودند .

خانم نصیریان روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، توسط مأموران امنیتی در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بود و روز یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

کمپین پیش تر گزارش داده بود که پرونده خانم نصیریان از اعضای «ندای زنان ایران» برای رسیدگی به دادسرای گرمسار ارجاع شده است.

ناهید شقاقی نیز صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در منزل شخصی‌اش بازداشت و روز شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸، با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید