چیا محمدی، شهروند اهل سنندج با وثیقه آزاد شد

چیا محمدی، فعال مدنی اهل سنندج که در اسفند سال گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت‌شده بود، روز چهارشنبه هفته گذشته با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸، چیا محمدی، شهروند اهل سنندج که در اسفندماه، توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

مأموران امنیتی روز چهارم اسفند ۱۳۹۷، آقای محمدی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند. گفته شده که پیش از بازداشت این شهروند مأموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی به‌قصد بازداشت به منزل او ورود کرده اما بدیل عدم حضور آقای محمدی در منزل پس از بازرسی تنها  توانسته بودند برخی از لوازم شخصی او را ضبط کنند.

بر اساس این گزارش، آقای محمدی ۱۰۰ روز از دوران بازداشت خود را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تحت بازجویی سپری کرده است.

به گفته منابع آگاه به کمپین، اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت دریکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» و «تبلیغ علیه نظام» به آقای محمدی تفهیم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید