طی روزهای گذشته دست‌کم ۴ زندانی در ایران اعدام شدند

طی روزهای گذشته حکم اعدام دست‌کم ۴ زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان های مشهد و رجایی شهر کرج به اجرا در آمد.

بر اساس این گرازش صبح روز چهارشنبه ۹ مرداد ماه، حکم اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش محمد قدرتی، حدودا ۳۰ ساله عنوان شده است، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «محمد قدرتی طی روزهای گذشته از زندان ورامین جهت اعدام به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود».

حکم  سه زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در یکی از زندان‌های مشهد به اجرا درآمد.

بنا به گرازش وبسایت روزنامه خراسان، صبح روز سه‌شنبه ۸ مرداد ماه، حکم اعدام یک نفر در یکی از زندان‌های مشهد به اجرا درآمده است. هویت این زندانی که ۱۲ سال پیش به اتهام «قتل عمد» بازداشت شده بود «یونس. م» ۳۴ ساله اعلام شده است.

در این گزارش آمده که ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۶ یونس در پی مشاجره‌ای در یکی از روستاهای سبزوار با شمشیر مرتکب قتل شده بود.

روزنامه خراسان در گزارشی دیگر  به اعدام دو زندانی با اتهام «قتل عمد»در یکی از زندان‌های مشهد نیز اشاره کرده است.

تاریخ و محل دقیق این دو اعدام مشخص نشده ولی به نظر می‌رسد که در همان روز سه‌شنبه هر سه اعدام صورت گرفته باشد.دو زندانی دیگر با  اتهام «قتل عمد» نیز در یکی از زندان‌های مشهد اعدام شده‌اند. تاریخ و محل دقیق این دو اعدام مشخص نشده ولی به نظر میرسد که در همان روز سه‌شنبه هر سه اعدام صورت گرفته باشند.

هویت یکی از این دو اعدامی جدید داوود اعلان شده که در هنگام اعدام ۳۴ سال سن داشت. ولی متهم بود سال ۱۳۸۹ مردی ۲۵ ساله را در آب روان مشهد به ظن ارتباط با خواهرش به قتل رسانده است.

دومین اعدامی که هویتش اعلان نشده ۳۱ سال سن داشت. وی نیز به ظن ارتباط مردی ۲۵ ساله با خواهرش در خرداد ماه ۱۳۹۵ در روستای تقی آباد از توابع شهرستان تربت جام مرتکب قتل شده بود.

در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۱۰ حکم اعدام در زندان‌های مختلف ایران و یا در ملاءعام اجرا شده که ۸۳ مورد آن با اتهام «قتل عمد» صورت گرفته است. در این مدت رسانه‌های داخل ایران تنها ۳۷ اعدام را اعلام کردند و ۷۳ مورد دیگر از سوی منابع سازمان حقوق بشر ایران به تأیید رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید