تداوم بازداشت و اعتصاب غذای ناجی سواری، معلم اهوازی در بازداشتگاه اداره اطلاعات

ناجی سواری، معلم و نویسنده که در اردیبهشت‌ماه توسط نیروهایی امنیتی در اهواز بازداشت‌شده بود، بدیل تداوم بازداشت و آنچه که رفتار بد بازجوها در دوران بازداشت عنوان‌شده، دست به اعتصاب غذا زده است. گفته می‌شود این شهروند عرب کماکان در بازداشتگاه نهاد امنیتی تحت بازجویی برای اخذ اعترافات اجباری بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناجی سواری، معلم و نویسنده عرب ساکن شهرک برق اهواز که از اردیبهشت‌ماه تحت‌فشار برای اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز بسر می‌برد در اعتراض به دلیل تداوم بازداشت، رفتار بد بازجوها در دوران بازداشت و فشارهای وارده از تاریخ ۴ مرداد ۱۳۹۸ دست به اعتصاب غذا زده است.

ناجی سواری روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در مدرسه محل تدریس خود (مدرسه طالقانی در فرهنگ شهر اهواز) توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و از آن زمان کماکان در بازداشتگاه نهادهای امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری تحت «شکنجه‌های روحی و جسمی» قرارگرفته است.

بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده توسط خانواده آقای سواری از سوی نهاد امنیتی به آن‌ها گفته‌شده به دلیل عدم همکاری با بازجوها وی تاکنون به زندان منتقل نشده است و تا زمانی که با بازجوها همکاری نکند در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید