آیدین ذاکری شهروند اهل مشگین شهر آزاد شد

آیدین ذاکری، فعال ترک (آذربایجانی) که از سوی مأموران امنیتی در محل کار خود بازداشت‌شده بود، روز جاری پس از حضور در دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر  آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر امروز جمعه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۸، آیدین ذاکری پس از حضور در دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر آزاد شد.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «آقای ذاکری بعدازظهر امروز پس از حضور در دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر بدون هیچ قید و شرطی آزاد شد. دادیار کشیک علت بازداشت وی را مرتبط با احتمال حضور وی در کوه سبلان (ساوالان) و مراسم احتمالی عنوان کرده است.»

ماموران امنیتی آقای ذاکری را ساعت ۱۲ ظهر روز پنج‌شنبه ۱۰ مردادماه ۹۸، در محل کارش در شهرستان مشگین‌شهر “بدون ارایه حکم قضایی و با توسل به زور و استفاده از گاز اشک‌آور” بازداشت کرده‌ بودند.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت این شهروند به کمپین گفته بود: « طی روزهای گذشته مامورین امنیتی با تماس تلفنی خواستار حضور آقای ذاکری در ستاد خبری وزارت اطلاعات و تعهد نسبت به عدم شرکت در مراسم احتمالی کوه سبلان شدند که  این در خواست با مخالفت این فعال مدنی روبرو شد.»

طی سالهای اخیر در مردادماه فعالین مدنی و کوهنوردان در مناطق ترک نشین با حضور در دامنه کوه سبلان  با اجرای موسیقی و سخنرانی ها خواستار تحقق مطالبات قانونی خود و پیگیری مسئولین نسبت به روند ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان میراث طبیعی بشری در یونسکو هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید