یک شهروند بهایی دیگر در کرج بازداشت شد

یک شهروند بهایی دیگر در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، یکی دیگر از شهروندان بهایی در کرج به نام ابوالفضل انصاری، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. 

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «ماموران امنیتی هنگام ورود به منزل آقای زیبایی کارت شناسایی نیروی انتظامی را نشان داده و پس از تفتیش منزل او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.»
بنا به گفته این منبع آگاه؛ آقای انصاری مشکل قلبی دارد و مدتی پیش پس از انجام یک عمل جراحی در قلبشان باتری کار گذاشته شده‌بود.

همچنین در این روز ماموران امنیتی در کرج روح‌الله زیبایی شهروند بهایی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

کمپین پیش‌تر خبر بازداشت آقای زیبایی را منتشر کرده‌بود.

بازداشت آقای زیبایی از سوی ۷ مامور اداره اطلاعات در منزل شخصی‌ او در باغستان کرج در استان البرز و بدون ارایه حکم قضایی صورت گرفته‌بود.

تا این لحظه از اتهامات وارده و محل نگهداری این دو شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در طی عمر حکومت ایران بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت ایران اعتراض کرده‌اند و آن را مصداق بارزی از بی‌توجهی دولت ایران به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

اعضای آیین بهایی در ایران بزرگترین گروه اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید