در جریان برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه؛ عسل محمدی فعال مدنی بازداشت شد

عسل محمدی، عضو نشریه «گام» و یکی از هفت متهم پرونده موسوم به هفت‌تپه، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، قرار وثیقه عسل محمدی، یکی از متهمان هفت‌تپه و عضو نشریه «گام» پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، از سوی قاضی محمد مقیسه به قرار بازداشت تغییر کرد و این فعال مدنی بازداشت شد.

بر اساس آخرین گزارش‌‌ها خانم محمدی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده‌است.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «قاضی مقیسه بر اساس شکایت وزارت اطلاعات قرار وثیقه خانم محمدی را به قرار بازداشت تبدیل کرده‌ و به او گفته، دلیل بازداشت او، ادامه فعالیت‌هایش پس از آزادی موقت بوده‌است و وی باید تا زمان صدور رای دادگاه در بازداشت بماند.»

عسل محمدی، ۱۵ دی‌ماه ۹۷ که با سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شده‌بود، بنا بر ابلاغ قبلی روز جاری (یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸) در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حاضر شده‌بود.

روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، همزمان با برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه، خانواده‌های زندانیان و تعدادی از فعالان کارگری در مقابل دادگاه انقلاب تهران در انتظار برگزاری دادگاه بودند که چند نفر از آن‌ها از سوی نیروی‌های امنیتی بازداشت شدند.

سحر شهرابی فراهانی، رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی جزو دستگیر شده‌ها بودند که پیش‌تر خبر بازداشت‌شان منتشر شده‌بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «نیروهای امنیتی با حضور در جمعیت و بررسی مدارک هویتی افراد، این شهروندان را از میان جمع بیرون کشیده و بازداشت کرده‌اند.»

دادگاه متهمان پرونده هفت‌تپه در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران (واقع در شریعتی، نبش معلم) بنا بر ابلاغ قبلی روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، برگزار شد و ادامه رسیدگی به این پرونده به روزهای بعد موکول شد.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، علی نجاتی و عسل محمدی هفت متهم این پرونده هستند. در میان این افراد علی نجاتی به صورت موقت آزاد است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید