حسین کمانگر به اعتصاب غذای خود پایان داد

حسین کمانگر از اعضای حزب وحدت ملی کردستان و شهروند ساکن کامیاران که از روز ۱۷ بهمن‌ماه سال گذشته به دلیل عدم همکاری با بازجوهای امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده،  روز جاری در تماس کوتاهی با خانواده از دادگاه رسیدگی به پرونده اش در روز شنبه ۱۹ مرداد خبر داده است و به اعتصاب غذای اعتراضی خود نیز پایان داد. این شهروند کُرد به دلیل تداوم بازداشت و عدم ملاقات با خانواده از روز ۲۷ تیرماه سال جاری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، حسین کمانگر طی تماسی کوتاه با خانواده از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده اش در دادگاه انقلاب کامیاران در روز شنبه ۱۹ مرداد و پایان اعتصاب غذای خود خبر داد.

یک منبع آگاه در رابطه با آقای کمانگر پیش تر به کمپین گفته بود: «پس از بازداشت آقای کمانگر از سوی نهادهای امنیتی برای وی قرار بازداشت ۴۵ روز صادر شد و از روز ۱۷ بهمن‌ماه به دلیل عدم همکاری با بازجوهای امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری به وی اجازه ملاقات با خانواده را ندادند».

در آن زمان گزارش شده بود که یک هفته پس از بازداشت آقای کمانگر، دختر و همسر وی، ناهید کمانگر و نسرین نقدی برای بازجویی به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج فراخوانده شده بودند.

در فاصله بین روزهای ۱۱ تا ۱۶ دی‌ماه ۹۷، نیروهای امنیتی آقای کمانگر را به همراه تنی چند از فعالان محیط زیستی و مدنی به نام‌های آمانج قربانی، بختیار کمانگر، مهدی کانی سوری، به رزان بابکری، زانیار ضمیران، فرهاد محمدی، فاضل قیطاسی، رضا اسدی، هادی کمانگر، رشید منتظری، عیسی فیضی در استان کردستان بازداشت و برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

ساعت ۱۱ شب شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷، مأموران اداره اطلاعات سنندج  بدون در دست داشتن حکم قضایی  آقای کمانگر را توأم با «خشونت فیزیکی» در کامیاران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات در سنندج منتقل کردند.

در آن زمان گزارش‌شده بود که مأموران امنیتی پس از بازداشت آقای کمانگر برای بازرسی به منزل ایشان رفته و برخی لوازم شخصی این شهروند را نیز ضبط کردند.

لازم به توضیح است که تمام بازداشت‌شدگان محیط زیستی به‌غیراز آقای کمانگر با تأمین وثیقه به‌صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزادشده‌اند.

مطالب مرتبط:

تدوام بازداشت و اعتصاب غذای حسین کمانگر در بازداشتگاه نهاد امنیتی

تداوم بازداشت فعالان محیط زیست در کردستان؛ “زانیار ضمیران” بازداشت شد

قرار بازداشت ده فعال مدنی و محیط زیست در دادگاه انقلاب سنندج یک ماه تمدید شد

“زنگ خطر دیگری برای فعالان محیط زیست ایران، این‌بار در کردستان به صدا در آمد”بازداشت آمانج قربانی

کارمند اداره محیط زیست؛ شمار فعالان محیط زیست بازداشتی افزایش یافت

افزایش موج بازداشت فعالان محیط زیست در کامیاران

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید