امیرحسین محمدی‌فرد عضو زندانی نشریه «گام» به اعتصاب غذای خشک خود پایان داد

امیرحسین محمدی‌فرد، عضو زندانی نشریه «گام» در پاسخ به درخواست جمعی از فعالان مدنی و کارگری به اعتصاب غذای خشک خود پایان داد، اما اعتصاب غذای تر او کماکان ادامه دارد.

او روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸، در نامه‌ای از بند ۴ زندان اوین، از همه کسانی که طی دوران اعتصاب غذایش او را حمایت کرده‌اند، تشکر کرده، اما گفته‌است؛ “به اعتصاب غذای تر خود ادامه خواهد داد.”

آقای محمدی‌فرد در بخشی از نامه‌اش نوشته‌است: «در اعتراض با اقدام فراقانونی عوامل امنیتی و قضایی مبنی بر عدم تودیع وثیقه اعلام شده برای بنده و همسرم ساناز الهیاری و در اعتراض به بازداشت دوباره عسل محمدی، عضو هئیت تحریریه نشریه گام و سرکوب رفقای معترض به سرکوب و دستگیری آنان در مقابل دادگاه خالی از عدالت (انقلاب) رفقای در بند، هیراد پیر بداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی و خواست آزادی‌‌شان همچنان اعتصاب تر را ادامه خواهم داد.»

آقای محمدی‌فرد از روز  پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌‌بود و در همین خصوص به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه نامه‌ای نوشته‌بود.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز الهیاری را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه دانشجویی نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد، اما مجددا در روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، بازداشت شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، علی نجاتی و عسل محمدی هفت متهم این پرونده هستند. در میان این افراد علی نجاتی به صورت موقت آزاد است.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی سه نفری هستند که روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، در حاشیه اولین روز برگزاری دادگاه متهمان هفت تپه بازداشت شدند و یک روز بعد در شعبه بازپرسی دادسرای اوین با اتهام “اخلال در نظم عمومی” و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید