کامیل احمدی شهروند دو تابعیتی در تهران بازداشت شد

کامیل احمدی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی در تهران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی، روز یک‌شنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، کامیل احمدی، نویسنده و پژوهشگر علوم اجتماعی اهل مهاباد و ساکن تهران را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

شفق رحمانی، همسر آقای احمدی در اینستاگرام خود در این خصوص نوشته‌است: «احمدی، از روز یکشنبه بازداشت شده است. در پیگیری‌هایمان مشخص شد شعبه یک دادسرای امنیت اوین قرار بازداشت یک ماهه کامیل را صادر کرده است. هیچ اطلاعی بابت دلیل بازداشت و اتهام کامیل به ما داده نشده است.»

کامیل احمدی، متولد شهر مهاباد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی ساکن تهران است که طی سال‌های اخیر پژوهش‌هایی با موضوعات «ختنه زنان»، «کودک همسری» و «ازدواج سفید» در ایران انجام داده است.

وی اخیرا مشغول انجام دو پژوهش به نام «داستان شهر ممنوعه» (پژوهشی جامع بر باب دگرباشان در ایران) و «از مرز تا مرز» (پژوهشی جامع بر باب هویت و قومیت در ایران) بوده که در نوبت چاپ قرار گرفته‌اند.

آقای احمدی سال گذشته به دلیل پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر «جنسیت»، «کودکان» و «اقلیت‌ها» برنده جایزه ادبیات و علوم انسانى بنیاد جهانى صلح در دانشگاه جورج واشنگتن شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید