شاپور احسانی‌راد عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

شاپور احسانی‌راد، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تماسی تلفنی از انتقال خود به بند عمومی زندان اوین خبر داد.

به گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، آقای احسانی‌راد روز پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸، طی تماسی تلفنی به خانواده‌اش گفته که به بند عمومی زندان اوین منتقل شده‌است.

۱۹ روز از بازداشت آقای احسانی‌راد می گذرد. او از همان روز بازداشت تاکنون ممنوع الملاقات بوده و طی این مدت تنها چند تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش داشته است.

خانواده شاپور احسانی‌راد بارها به شعبه بازپرسی دادسرای مقدسی و دفتر دادیار ناظر بر زندان ها مراجعه کرده اند ولی هیچگونه اطلاعی از وضعیت او، اتهام و علت بازداشتش و اینکه تا چه زمانی قرار است در بازداشت بماند به آنها داده نشده است.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۷ مرداد با یورش نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شد.

تلگرام «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در خصوص این عضو هیئت مدیره خود نوشته‌‌بود؛ “وی نماینده سابق کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هییُت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است.”

شاپور احسانی راد بعد از بازنشستگی با توجه به سطح نازل مستمری بازنشستگی از روز ۶ اردیبهشت ماه در بخش مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود که مأمورین امنیتی در همان محل کار وی را دستگیر کرده و با خود برده اند.

شاپور احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران، مشاور قانونی کارگران اعتصابی لوله و نورد صفا، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه و نماینده ۱۰۰۰ کارگر در شکایت از صندوق سازمان تامین اجتماعی بود.

او پیش از این بارها بازداشت و با احکام زندان و شلاق مواجه شده‌بود.

در ماه های اخیر برخی اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت و احضار شده‌اند و فشار بر فعالان کارگری افزایش یافته‌است.

جعفر عظیم زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و برای پروین محمدی، ناهید خداجو، نسرین جوادی، فرهاد شیخی، هادی سلیمانی و مهدی فخری نیز پرونده های قضایی تشکیل شده‌است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیری شاپور احسانی راد را محکوم کرده و از تشکل‌های کارگری و نهادهای بین المللی خواسته است خواستار آزادی تمام کارگران بازداشتی شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید