حکم زندان امید اسدی در دادگاه انقلاب سنندج تایید شد/ سند

محکومیت حبس امید اسدی، شهروند کُرد اهل کامیاران که توسط  شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به یک سال زندان محکوم‌شده بود، به دلیل آنچه در دادنامه صادره، تسلیم به رأی و عدم اعتراض این شهروند عنوان‌شده است، این حکم با ۲۰ روز کاهش به ۱۱ ماه و ده روز تبدیل شد.

پرونده این شهروند پس از اعتراض به‌حکم صادره شده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، برای رسیدگی نهایی به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست قاضی طیاری ارسال‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم یک سال زندان امید اسدی از فعالان مدنی و کارگری ساکن کامیاران با ۲۰ روز کاهش به ۱۱ ماه و ده روز تبدیل شد. آقای اسدی طی حکمی در تاریخ ۱۸ آذر ۹۷، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسین سعیدی بابت اتهام “تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی” به یک سال حبس تعزیری محکوم‌شده بود.

مهرداد امین وزیری فعال کارگری اهل سنندج در این رابطه به کمپین گفت: «ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸، بر اساس احضاریه ای که بدست این شهروند رسیده بود؛ آقای اسدی در شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی نهایی به پرونده حاضر شد و در ساعت ۹ و پنجاه دقیقه جلسه دادگاه با حضور رییس شعبه طیاری تشکیل‌شد.»

آقای امین وزیری در ادامه افزود: «در طی جلسه دادگاه  آقای اسدی گزارش اداره اطلاعات را فاقد وجاهت قانونی دانسته و به طیاری رییس شعبه گفته است که هیچ اعترافی در اداره اطلاعات کامیاران انجام نداده و این گزارش از سوی بازجویان وی نوشته‌شده و آن را قبول ندارد.»

بر اساس این گزارش روز ۲۵ تیرماه ۱۰ روز پس از تشکیل جلسه دادگاه تجدیدنظر طی تماسی از آقای اسدی خواسته‌شده که به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کند.

آقای امین وزیری در این رابطه نیز به کمپین گفت: «در جلسه روز ۲۵ تیرماه، حق شناس رییس دفتر سعیدی قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج خطاب به اسدی گفته که چرا به رای صادره اعتراض نکرده این درحالی است اگر اعتراضی صورت نگرفته چرا احضاریه توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان برای وی ارسال شده و چگونه برای وی جلسه دادگاه تجدید نظر تشکیل شده است.»

امید اسدی در حیاط دادسرای انقلاب کامیاران
امید اسدی در حیاط دادسرای انقلاب کامیاران

در خرداد ماه سال جاری و طی ابلاغیه کتبی بدلیل اعتراض آقای اسدی به حکم صادره در دادگاه بدوی از وی خواسته‌شده بود که در ساعت ۹ روز شنبه ۱۵ تیرماه در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر کردستان حاضر شود.

آقای اسدی از فعالان مدنی و کارگری روز ۳۰ مرداد۹۷، از سوی نیروهای اداره اطلاعات در شهرستان کامیاران بازداشت و روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه با صدور قرار وثیقه از سوی شعبه دوم بازپرسی کامیاران به ریاست بازپرس کوروش مرادی و تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

از دلایل بازداشت آقای اسدی در آن زمان “شرکت در کمپین‌های حمایتی مختلف از جمله حمایت از رامین حسین‌پناهی عنوان شده بود”.

لازم به توضیح است که سحرگاه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ حکم اعدام رامین حسین‌پناهی از زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شد.

خردادماه سال جاری نیز براساس حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، آقای اسدی بابت اتهام “اقدام علیە امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب مخالف نظام” به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید