پناهجوی دختری که پس از ۲۹ سال، به کمک توییتر قهرمان کودکی‌اش را پیدا کرد

دختر عراقی‌تبار که در پنج‌سالگی در یک کمپ پناهندگی در هلند، هدیه‌ای فراموش‌نشدنی از یکی از کارکنان کمپ دریافت کرده بود، موفق شد به کمک شبکه‌های اجتماعی، این مرد مهربان را پیدا کند.

میوان بابکر که حالا ۲۹ ساله است، در دهه ۹۰ میلادی، زمانی که تنها پنج سال داشت، به دلیل وقوع جنگ خلیج فارس، به همراه خانواده‌اش از عراق گریخت و از راه ترکیه، آذربایجان و بعد روسیه، بالاخره به هلند رسید.

آنها در کمپی نزدیکی زووله در هلند زندگی می‌کردند؛ جایی‌که روزی یکی از کارکنان آن کمپ، بدون هیچ چشم‌داشتی، دوچرخه‌ قرمزرنگی را به این کودک پنج‌ساله هدیه داد و «قلب کوچک او را پر از شادی کرد».

روز دوشنبه ۲۱ مرداد، میوان عکسی از این مرد در کمپ زووله را در صفحه شخصی‌اش در توئیتر پست کرد و از کاربران خواست به او کمک کنند تا وی را بیابد. میوان حتی نام این مرد را هم نمی‌دانست.

این توییت طی چند ساعت چندهزار بازنشر شد و او به سرعت توانست اِخبرت را که حالا در آلمان زندگی می‌کند، پیدا کند.

میوان روز ۲۲ مرداد بار دیگر در توئیتر نوشت که نه تنها موفق شده اخبرت را پیدا کند، بلکه پناهجویان دیگری نیز برای او پیام گذاشته‌اند که این مرد مهربان و همسرش به آنها هم کمک‌های زیادی کرده‌اند.

زنی برای میوان نوشته بود که این زن و شوهر نه تنها دوست او، بلکه به اعضای خانواده‌اش تبدیل شده‌اند.

میوان پس از ۲۴ سال موفق شد بار دیگر با اخبرت دیدار کند و عکس‌هایی هم از دیدار در توئیتر منتشر کرد.

این دختر کرد عراقی‌ که حالا به زنی موفق تبدیل شده در حوزه رسانه کار می‌کند و به همراه خانواده‌اش در لندن زندگی می‌کند؛ او نوشته اخبرت در این دیدار به او گفته که ۲۴ سال پیش، آرزو کرده بود که میوان به زنی شجاع و قوی تبدیل شود.

اخبرت مهربان به میوان گفته دوست ندارد در عکس بخندد، بنابراین هر دو با قیافه‌ای جدی هم عکسی با هم گرفته‌اند.

میوان که به واسطه شبکه‌های اجتماعی توانسته اخبرت را پیدا کند، در توئیت دیگری نوشته نمی‌توان بر روی مهربانی قیمت گذاشت، اما اثر معجزه‌آور آن به اندازه‌ای است که می‌تواند زندگی یک فرد را در لحظه تغییر دهد و تا آخر عمر با او بماند.

منبع: رادیو فردا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید