نسرین جوادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به احکام زندان و شلاق محکوم شد

اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی)، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر  بابت اتهامات «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به  ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. روز سه شنبه ۱۵ مردادماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران برگزارشده بود.

به گزارش اتحادیه آزادکار گران ایران، نسرین جوادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیئت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس احکم صادر شده توسط دادگاه انقلاب، خانم جوادی به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس، از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس و برای اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم‌شده است.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و نسرین جوادی به همراه شماری از شهروندان بازداشت شد.

روز چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸، خانم جوادی پس از گذشت ۲۹ روز بازداشت با تامین قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت از زندان قرچک آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید