وضعیت نامناسب جسمانی یوسف سواری در زندان شیبان

وضعیت جسمانی یوسف سواری، شهروند عرب محبوس در زندان شیبان که در آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی، گوارشی و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان نامناسب گزارش‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یوسف سواری، زندانی محبوس در زندان مرکز اهواز (شیبان) به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی و گوارشی و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان در شرایط نامناسب جسمانی بسر می‌برد.

بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر عرب اهل اهواز، سواری پیش‌تر به دلیل وخیم شدن وضعیتش «در اثر شکنجه های شدید» به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل‌شده بود.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «آقای سواری به دلیل درد شدید از ناحیه شکم و کلیه به بهداری زندان مراجعه کرده است، اما طی دو روز گذشته مسئولین بهداری هیچ اقدام مؤثری در رابطه با بیماری وی انجام نداده و بدون رسیدگی درمان و عدم انتقال وی برای مداوم به مراکز درمانی خارج از زندان او را به حال خود رها کرده‌اند».

یوسف سواری ۳۰ ساله، شهروند ساکن ابوحمیظه دشت آزادگان به دلیل فعالیت‌های فرهنگی و مدنی تاکنون چندین بار توسط ستاد خبری اداره اطلاعات احضار و در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۷، توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

به گزارش منابع آگاه، آقای سواری به مدت یک ماه «تحت شکنجه‌های جسمانی و روحی» از سوی بازجویان برای اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بسر برده و سپس به زندان مرکزی اهواز (شیبان) منتقل‌شده است.

علیرغم پیگیری‌ها خانواده و صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی از سوی دستگاه قضایی برای آزادی آقای سواری، این زندانی کماکان به‌صورت بلاتکلیف و بدون رسیدگی به وضعیت پرونده در زندان بسر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید