امیرحسین محمدی‌فرد به اعتصاب غذای تر خود پایان داد

امیرحسین محمدی‌فرد، عضو زندانی نشریه «گام» به اعتصاب غذای تر خود پایان داد.

روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸، امیرحسین محمدی‌فرد، از اعضای نشریه «گام»، طی نامه‌ای از زندان اوین اعلام کرده‌ که به اعتصاب غذای تر خود پایان داده‌است.

آقای محمدی‌فرد از روز  پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌‌بود و در همین خصوص به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه نامه‌ای نوشته‌بود.

او در طول این دوران یک‌بار به مدت ۵ روز دست به اعتصاب غذای خشک زد و روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸، اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تر تبدیل کرده‌بود.

نامه امیرحسین محمدی‌‌فرد را به نقل از «کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه»، بخوانید:

“‎سلام به رفقا و دوستان؛

‎سه روزی که به بهانه معاینات پزشکی و تحت درمان قرار گرفتن، مرا به سلول انفرادی بهداری منتقل کردند، رفتارهای آزاردهنده‌ای که در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین تجربه کردم، همچنان در حال اجرا بود.
‎اکنون که نزدیک به ۵۰ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برم، درخواست من مبنی بر این بود که با تودیع وثیقه من و همسرم، ساناز الهیاری موافقت شود و با اعتصابم اعلام کنم که معترضم به دستگیری دوباره عسل محمدی؛ معترضم به دستگیری رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی که به سرکوب‌ها معترض بوده و مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شدند و معترضم به حبس اسماعیل بخشی نماینده شورای کارگری در هفت‌تپه.
‎اکنون دیگر روی سخنم با شما فعالان حوزه کارگری؛ روی سخنم با شما نویسندگان متعهد به حق آزادی است که بار دیگر با کمپینی سراسری نشان دادید همیار و متحد طبقه کارگر می‌باشید و مایه دلگرمی ما برای تحمل این رنج هستید.
‎اکنون با این دلواپسی‌ها که از نامه‌ها، پیام‌ها و امضاهایتان مشهود بود، با احترام فراوان درخواست شما را می‌پذیرم و به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهم.

‎امیرحسین محمدی فرد -۹۸/۵/۳۰”

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز الهیاری را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه دانشجویی نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد، اما مجددا در روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، بازداشت شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، علی نجاتی و عسل محمدی هفت متهم این پرونده هستند. در میان این افراد علی نجاتی به صورت موقت آزاد است.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی سه نفری هستند که روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، در حاشیه اولین روز برگزاری دادگاه متهمان هفت تپه بازداشت شدند و یک روز بعد در شعبه بازپرسی دادسرای اوین با اتهام “اخلال در نظم عمومی” و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید