دادگاه تجدیدنظر؛ حکم ۱۳ سال زندان کمال جعفری یزدی استاد دانشگاه مشهد عینا تایید شد

حکم ۱۳ سال زندان کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه مشهد در دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، حکم ۱۳ سال زندان دادگاه بدوی کمال جعفری یزدی، استاد مدیریت استراتژیک دانشگاه غیرانتفاعی مشهد و فعال مدنی را با اتهامات “تشکیل گروه و دسته به قصد بر هم زدن امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام و ارتباط با گروه های معاند” و “توهین به رهبری” را عینا تایید کرده‌است.

دادگاه تجدیدنظر آقای جعفری یزدی روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، برگزار شد و این حکم روز دوشنبه ۲۸ مرداد به او ابلاغ شده‌است.

او با اتهام “تشکیل گروه و دسته به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۱۰ سال، اتهام “تبلیغ علیه نظام و ارتباط با گروه های معاند” به ۲ سال و بابت “توهین به رهبری” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

مجموع احکام صادر شده برای این استاد دانشگاه به ۱۳ سال می‌رسد که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم ده سال زندان بابت اتهام “تشکیل دسته و گروه به قصد برهم زدن امنیت داخلی” به عنوان مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود.

دادگاه بدوی این فعال مدنی، ۲۰ فروردین ۹۸ برگزار و حکم ۱۳ سال حبس او ۲۷ فروردین ۹۸ به وکیلش ابلاغ شده‌بود.

او در خصوص صدور حکم ۱۳ سال زندانش در دادگاه بدوی گفته‌بود: «پرونده من به شعبه ۴ دادگاه انقلاب ارجاع شده بود که دادگاه روز ۲۰ فروردین ۹۸ برگزار شد، ولی در دقیقه ۹۰ پرونده‌ام به شعبه دوم ارجاع شد که البته بعد از دفاعیاتم در شعبه دوم، رای توسط شعبه ۴ صادر شده که اصلا خود این کار غیرقانونی است.»

آقای جعفری ۲ مردادماه ۹۷ با شکایت وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد منتقل شد و پس از سپری کردن حدود ۳ ماه با سپردن وثیقه یک و نیم میلیاردی آزاد شد.

این استاد دانشگاه که خود از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق است، همسری بیمار و یک فرزند دختر دارد.

روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، نیز چند تن از فعالان مدنی و سیاسی که قصد داشتند یک تجمع اعتراضی در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حمایت از کمال جعفری یزدی برگزار کنند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید