تداوم بازداشت و اعتصاب غذای اکبر گویلی در بازداشتگاه اداره اطلاعات

اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان که توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل‌شده است، از زمان بازداشت خود به دلیل اعتراض به این موضوع در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، مأموران اداره اطلاعات سنندج، اکبر گویلی را بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی و اخذ اعترافات اجباری منتقل کردند. گزارش‌شده است این شهروند کُرد از زمان بازداشت تاکنون در اعتصاب غذای اعتراضی بسر می‌برد.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین می‌گوید: « مأموران امنیتی، روز سوم مردادماه سال جاری به‌قصد بازداشت آقای گویلی به منزل ایشان در روستای کیلانه سنندج وارد می‌شود، اما به دلیل عدم حضور ایشان مأموران پس از جستجو کامل منزل، محل را ترک می‌کند.»

این منبع مطلع در رابطه با بازداشت این شهروند کُرد به کمپین می‌گوید: «عصر روز سه شنبه ۲۹ مرداد زمانی که آقای گویلی در مسیر بازگشت از تهران به سنندج بوده است در محله فیض‌آباد سنندج، اتومبیل وی توسط نیروهای امنیتی متوقف و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل می‌شود.»

بر اساس این گزارش آقای گویلی طی تماس کوتاهی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج با خانواده از حضورش در بازداشتگاه این نهاد امنیتی و اعتصاب غذای اعتراضی خود خبر داده است.

مأموران اداره اطلاعات سنندج روز پنج‌شنبه سی و یکم مردادماه نیز در یک تماس تلفنی از خانواده این فعال مدنی خواسته بودند که جهت تحویل وسایل شخصی وی مراجعه کنند.

آقای گویلی از سال ۷۱ تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده است.

این شهروند اهل سنندج در سال ۹۰ پس از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون» به دو سال زندان تبعیدی در شهر سنقر محکوم شد.

آقای گویلی، فروردین‌ماه سال ۹۵ به دلیل برگزاری مراسم نوروز در روستای «قصریان» به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و پس از دو روز بازداشت با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

حسین سعیدی، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج این شهروند را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم پس از اعتراض وی و رسیدگی مجدد در شعبه چهارم دادگاه استان کردستان به چهار ماه کاهش یافت.

بهمن‌ماه سال گذشته آقای گویلی، جهت تحمل زندان به شعبه اجرای احکام سنندج فراخوانده شده که در آنجا بازداشت و به زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید