گزارشی در رابطه با جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروین محمدی، فعال کارگری

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پروین محمدی، نائب رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» با حضور محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع ایشان در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف حسینی برگزار شد.

پروین محمدی روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۹۸،  به همراه تعدادی دیگر از فعالین کارگری در پارک جهان‌نما واقع در اتوبان تهران-کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ با قرار کفالت به صورت موقت و تاپایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به پرونده پروین محمدی در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ریاست قاضی آصف حسینی برگزار شد.

خانم محمدی روز سه شنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸ در پی دریافت ابلاغیه به شعبه اول دادگاه انقلاب کرج جهت برگزاری جلسه دادرسی برای روز شنبه دوم شهریورماه احضار شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص برگزاری دادگاه این فعال کارگری به کمپین گفت: «روز شنبه ساعت ۹ صبح جلسه رسیدگی به اتهامات خانم محمدی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی آصف حسینی با حضور ایشان و آقای جداری فروغی وکیل این پروند برگزار شد.»

این منبع مطلع در ادامه گفت: «در ابتدا جلسه دادگاه، کیفرخواست صادره خوانده شد و قاضی پرونده خانم محمدی را به “تبلیغ علیه نظام” از طریق انتشار عقاید و افکار کمونیستی متهم کرد که ایشان با رد اتهام وارده از سوی قاضی پرونده، فعالیت‌ها، مقالات، سخنرانی‌های منتشرشده را در راستای مطالبات حقوق خود و دیگر کارگران و همکارانش عنوان کرده است.»

بر اساس این گزارش، پس از خانم محمدی آقای جداری فروغی در دفاع از  موکل خود به این مسئله اشاره‌کرده  که فعالیت‌های خانم محمدی در راستای فعالیت‌های صنفی و کارگری، کاملاً قانونی بوده و  ایشان کار غیرقانونی در این خصوص انجام نداده است.

در پایان جلسه دادگاه، دفاعیاتی که از سوی قاضی پرونده نوشته‌شده بود، توسط خانم محمدی و وکیل مدافع ایشان مشاهده و پس از امضا این دو  از سوی  قاضی آصف حسینی پایان جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام شد.

پیش‌ازاین و در روز یکشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۸، خانم محمدی، برای اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱ کرج، احضار و با مراجعه به شعبه مذکور آخرین دفاعیات خویش را ارائه کرده بود.

در جلسه این دادگاه که همزمان برای پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده تشکیل شده بود، اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای این سه فعال کارگری صادر شد.

کمپین پیش‌تر در این رابطه گزارش داده بود که در جلسه بازپرسی، پروین محمدی به ارائه دفاعیات و با اعلام اینکه طی بازداشت قبلی‌ نیز به همین اتهام دادگاهی شده بوده و شعبه ۷ بازپرسی دادسرای فردیس با توجه به مستندات و دفاعیات پرونده، وی را از این اتهام تبرئه نموده و قرار منع تعقیب برای او صادر شده، اتهام وارده را رد و به بازپرس پرونده اعلام کرده: “اکنون چه اتفاق جدیدی روی داده که تنها با گذشت یکماه قصد دارند با پرونده جدیدی دوباره با همین مصداق وی را متهم نمایند.”

خانم محمدی تاکنون بارها بدلیل فعالیت های صنفی و کارگری از سوی نیروهای امنیتی بازادشت شده است.

این فعال کارگری پیش از این در تاریخ ۸ بهمن ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه،  پس از یک‌ماه بازداشت با قرار کفالت و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان کچویی کرج، آٰزاد شده بود.

لازم به توضیح است که مریم محمدی خواهر خانم محمدی روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه و اسرین درکاله دخترخاله ایشان روز یکشنبه ۶ مرداد ماه از سوی نیروهای امنیتی در گرمسار بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شدند.

مریم محمدی و اسرین درکاله از اعضای «ندای زنان ایران» شب سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، به بند عمومی زنان زندان اوین منتقل و کماکان به صورت بلاتکلیف در این بند بسر می‌برند.

 

گزارش: آرون عسکری

موارد مرتبط:

پروین محمدی جهت ارائه آخرین دفاعیات در دادگاه حاضر شد

پروین محمدی فعال کارگری با قرار کفالت آزاد شد

قرار منع تعقیب پروین محمدی فعال کارگری صادر شد

پروین محمدی فعال کارگری با قرار کفالت آزاد شد

تعیین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی برای پروین محمدی فعال کارگری

گزارشی از آخرین وضعیت پروین محمدی، فعال کارگری

گفتگویی با مادر پروین محمدی؛ “از شما می‌خواهم، صدای ما باشید”/ اعتراض وکیل پرونده به قرار بازداشت موکلش

پروین محمدی به زندان کچویی کرج منتقل شد

وکیل مدافع پروین محمدی؛ “موکلم هنوز آزاد نشده‌است”/ انتقال جعفر عظیم‌زاده به زندان اوین

احضار پروین محمدی فعال کارگری به وزارت اطلاعات

پروین محمدی، نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید