دادگاه میرموسی ضیاءگرگری و سجاد شهیری دو فعال تُرک (آذربایجانی) برگزار شد

دادگاه میرموسی ضیاءگرگری و سجاد شهیری دو فعال تُرک (آذربایجانی) در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، میرموسی ضیاءگرگری و سجاد شهیری دو تن از فعالان تُرک (آذربایجانی) ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ طی ابلاغیه دریافتی در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده جهت ارائه دفاعیات خود حاضر شدند. اتهام این دو فعال تُرک (آذربایجانی) “فعالیت تبلیغی علیه حکومت” عنوان شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت:‌ «پیشتر اتهام آقایان ضیاءگرگری و شهیری، در مراحل بازجویی “عضویت در تشکیلات غیرقانونی (گاماج)” و ” تبلیغ علیه نظام از طریق ایراد سخنرانی در مراسم سالگرد جان‌باختگان اعتراضات خردادماه ۸۵ نقده و حضور در منزل عباس لسانی” عنوان شده بود که احتمال می‌رود اتهام نخست از پرونده آن‌ها حذف شده‌باشد.»

میرموسی ضیاء گرگری و سجاد شهیری، دو فعال ترک (آذربایجانی) در اولین روز از تیرماه ۱۳۹۸ از سوی مأموران امنیتی در نقده بازداشت‌ شده بودند و روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، هر یک با تأمین وثیقه ۸۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

در آن زمان گزارش‌شده بود که مأموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی محل کار و منزل این دو شهروند را نیز مورد بازرسی قرار داده بودند. این افراد پس از بازداشت جهت بازجویی و تکمیل پرونده به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل‌ شده‌بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل