صبا کردافشاری فعال مدنی به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد

صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، با ۳ اتهام در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با ریاست قاضی ایمان افشاری، صباکردافشاری را با اتهام “تشویق به فساد و فحشا” به ۱۵ سال، با اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۷ سال و نیم و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده‌است که در صورت تایید نهایی این حکم در دادگاه تجدیدنظر و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی اجرا خواهد شد.

حسین تاج وکیل مدافع خانم افشاری طی یادداشتی در روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه خبر داده که رای صادره به او ابلاغ شده‌است و به آن اعتراض خواهد کرد.

وی امیدوار است که این حکم نقض شود.

صبا کردافشاری روز شنبه ۱۱ خرداد ماه در منزل پدری خود بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. وی پس از ۱۱ روز بازجویی و فشار برای اعتراف تلویزیونی روز سه شنبه ۲۱ خردادماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

او روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه ۹۸، به زندان اوین منتقل شد و از آن زمان در بند زنان این زندان محبوس است.

صبا کردافشاری پیش از بازداشت در خصوص مسایل حقوق بشری همچون زندانیان سیاسی گمنام، اقلیت‌های مذهبی و زنان فعالیت می‌کرد.

وی پیشتر در تاریخ ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات مردمی به موج گرانی‌ها نیز بازداشت شده بود. وی که در این بازداشت به یک سال زندان محکوم شد، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ و در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی، بدون اینکه درخواست عفو داده باشد از زندان آزاد شده‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل