نوجوان ۱۳ ساله اهل سنت به اداره اطلاعات راسک احضار شد

یک نوجوان ۱۳ ساله سنی مذهب در شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان به اداره اطلاعات راسک احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۷ شهریورماه ۹۸، اسماعیل حسین‌زئی، فرزند ۱۳ ساله محمد یونس، ساکن روستای باتک در شهرستان سرباز پس از احضار به اداره اطلاعات راسک مورد بازجویی قرار گرفت.

اسماعیل حسین‌زئی یکی از طلاب نوجوان مدرسه دینی «صدیقیه گران» شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان و حافظ قرآن است که پس از دو ساعت بازجویی از سوی ماموران امنیتی به او گفته‌شد مجددا او را احضار خواهند کرد.

در همین رابطه یک منبع مطلع به کمپین گفت: «این طلبه نوجوان اهل سنت امروز ساعت ۱۰ صبح در اداره اطلاعات راسک حاضر شده و ماموران اداره اطلاعات بعد از دو ساعت بازجویی، به او گفته اند که سوالات بیشتری از وی دارند و باید در نوبت‌های دیگر نیز به این اداره مراجعه کند.»

مدرسه «صدقیه گران» یکی از مدارس فعال شهرستان سرباز است که مسئولین و طلبه هاى آن، بارها مورد فشار ماموران امنیتی قرار گرفته‌اند.

۱۲ دی ماه سال گذشته، مولوی عبدالجلیل نعمانی مدیر مدرسه تعلیم قرآن این مدرسه به همراه طلبه ای دیگر از این مدرسه به نام، بلال خندان فرزند سرور برای بازجویی به ستاد خبری در راسک احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

همچنین خرداد ماه ۹۷ نیز، دو مدرس این مدرسه در جاسک بازداشت شدند که پس از ۶ ماه بازداشت با قید وثیقه آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید