رضا مهرگان یکی دیگر از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴ نفره بازداشت شد

گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که رضا مهرگان یکی دیگر از امضاء کنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۹۸، همراه با ضرب و جرح بازداشت شده‌است.

کانال تلگرامی که اخبار مرتبط با آقای مهرگان را پوشش می‌دهد نوشته‌است که وی دیروز در روستایی در حوالی رامسر بازداشت شده‌ است.

پیش‌تر نیز در شامگاه سه‌شنبه ۵ شهریورماه ۹۸، زرتشت (اسماعیل) احمدی‌راغب، یکی دیگر از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفره درخواست استعفای علی خامنه‌ای، در منزل مسکونی‌اش در شهریار بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آقای راغب، در تماس تلفنی به نزدیکانش گفت که به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده‌ و از روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۸، دست به اعتصاب غذا زده‌است.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در خردادماه امسال در بیانیه‌ای خواستار “استعفای علی خامنه‌ای از رهبری” شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت.

از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است، اما پس از انتشار این بیانیه‌ها موج بازداشت‌ها در ایران آغاز شد.

تا این لحظه ۱۶ تن از امضاکنندگان این بیانیه‌ها در ایران بازداشت شده‌اند و چند نفر دیگر نیز به دلیل حمایت از بیانیه در بازداشت به سر می‌برند.

از امضاءکنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن (بیانیه اول) محمد مهدوی‌فر، حوریه فرج‌زاده طارانی، عباس واحدیان شاهرودی، محمدحسین سپهری، جواد لعل محمدی، هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، زرتشت احمدی راغب و رضا مهرگان بازداشت شده‌اند.

از جمله کسانی که بیانیه ۱۴ نفره زنان داخل ایران را امضا کرده‌‌ و بازداشت شده‌اند، نیز می‌توان به زهرا جمالی،گیتی پورفاضل، شهلا انتصاری، فاطمه سپهری، نرگس منصوری، شهلا جهان‌بین و فرنگیس مظلوم اشاره کرد که پیش‌تر خبر بازداشت آن‌ها از سوی رسانه‌های حقوق بشری اطلاع رسانی شد.

عبدالرسول مرتضوی، غلام‌حسین بروجردی، رضا جنگی، مرتضی قاسمی، هاشم رجایی، فاطمه سپهری و پوران ناظمی نیز روز  یکشنبه ۲۰ مرداد، در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به همراه چند تن از امضا کنندگان بیانیه بازداشت شده‌اند.

زرتشت احمدی راغب، محمد رضا بیات، کمال جعفری یزدی، سید هاشم خواستار، محمد حسین سپهری، گوهر عشقی، حوریه فرج زاده، محمد کریم بیگی، جواد لعل محمدی، محمد ملکی، محمد مهدویفر، رضا مهرگان، محمد نوریزاد و عباس واحدیان شاهرودی، ۱۴ نفری هستند که در خردادماه سال جاری با امضای بیانیه ای مشترک خواستار عزل علی خامنه ای از رهبری شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید