هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان استان لرستان با وثیقه آزاد شد

هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان استان لرستان که روز دوشنبه ۲۴ تیرماه در مدرسه طالقانی معمولان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌بود، با سپردن وثیقه، به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان خرم‌آباد آزاد شد.

داریوش کوشکی، برادر این فعال صنفی فرهنگیان روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه، در یادداشتی کوتاه خبر داد که برادرش روز شنبه ۲ شهریورماه ۹۸ پس از چهل روز بازداشت و زندان به قید وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌است.

هوشنگ کوشکی از فعالان صنفی معلمان شهر معمولان استان لرستان روز دوشنبه ۲۴ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود و بدون داشتن حق تماس در بازداشتگاه اطلاعات سپاه خرم‌آباد بسر می‌برد.

کمپین پیش‌تر در گزارشی از تداوم بازداشت او در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه خرم‌آباد خبر داده‌بود.

آقای کوشکی ساعت ۶ بعدازظهر روز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸، در مدرسه طالقانی معمولان درحالی‌که در حال تصحیح کردن اوراق امتحانی بوده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌بود.

گزارش شده بود که مأموران امنیتی یک روز پس از بازداشت آقای کوشکی روز سه‌شنبه به مدرسه طالقانی رفته و فیلم‌ دوربین‌های مداربسته‌ این مدرسه که در آن لحظه‌ بازداشت این معلم ثبت شده بود را ضبط کردند.

داریوش کوشکی برادر این فعال صنفی معلمان روز یک‌شنبه ۱۳ مردادماه خبر داده‌بود که برادرش به زندان خرم‌آباد منتقل شده‌است و خانواده او توانسته‌اند با او در زندان ملاقات کنند.

آقای کوشکی پیش از بازداشتش با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود از بیانیه‌ای موسوم به چهارده تن که در تاریخ ۲۱ خردادماه ۹۸ به امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی کشور رسیده است اعلام حمایت کرده بود.

امضا کننگان این بیانیه خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و تغییر قانون اساسی شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید