کامران درویشی زندانی سیاسی به اعتصاب غذایش پایان داد

کامران درویشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذای خشک زده‌بود، در پی انتقال به بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۹۸، کامران درویشی، زندانی سیاسی در زندان ارومیه که از روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه در اعتراض به مخالفت مقامات زندان با آزادی مشروطش اعلام اعتصاب غذا کرده و یک‌روز پس از آن نیز لب‌های خود را دوخته‌‌بود، در پی انتقال به بیمارستان رازی ارومیه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مسئولان زندان ارومیه به آقای درویشی گفته‌اند در صورتی که پزشکی قانونی مجددا گواهی عدم توانایی تحمل حبس او را تایید کند با درخواست آزادی مشروطش موافقت خواهند کرد.

پیش‌تر پزشکی قانونی گواهی مبنی بر بیماری آقای درویشی صادر کرده‌بود و با استناد به همان گواهی این زندانی سیاسی کُرد که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد، می‌‌توانسته به صورت مشروط آزاد شود، اما مسئولان زندان به درخواست او پاسخ مثبت ندادند.

یک منبع مطلع در خصوص اعتصاب غذای این زندانی به کمپین گفته‌بود: «آقای درویشی که در چهارمین سال حبس از محکومیت پنج ساله خود قرار دارد با توجه به صدور گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی تحمل ادامه حبسش، خواستار آزادی خود شده است، اما مسئولان زندان به خواسته او توجهی نکرده‌اند و او به همین دلیل اعتصاب غذا کرده‌ و لب‌های خود را دوخته‌است.»

کامران درویشی، اهل ارومیه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ١٣٩۵، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد و در شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “ارتباط با یکی از احزاب اپوزسیون” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پیش‌تر گزارش شده‌بود این زندانی سیاسی در زمان بازداشت به اتهام “همکاری با یکی احزاب کُردی” به مدت دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر ارومیه تحت بازجویی بود و بعدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید