شاپور احسانی راد، فعال کارگری با تودیع قرار کفالت آزاد شد

شاپور احسانی راد، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، با  تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد. این فعال کارگری ظهر روز دوشنبه هفت مرداد، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت‌شده بود.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، شاپور احسانی راد با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

روز دوشنبه هفت مرداد حدود ساعت ۱۲ ظهر نیروهای امنیتی با یورش به محل کار شاپور احسانی‌راد، او را بازداشت کردند.

از دلایل بازداشت و اتهامات این فعال کارگری تا این لحظه اطلاعی در دست نیست، اما به نوشته برخی وب سایت های حقوق بشری جلسه بازپرسی وی در شعبه چهارم دادسرای امنیت اوین برگزار شده است.

آقای شاپوری راد، نماینده سابق کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هیئت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است.

این فعال کارگری پس از بازنشستگی با توجه به سطح نازل مستمری بازنشستگی از روز ۶ اردیبهشت ماه در بخش مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود که مأمورین امنیتی در همان محل کار وی را دستگیر کرده و با خود برده اند.

آقای احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران، مشاور قانونی کارگران اعتصابی لوله و نورد صفا، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه و نماینده ۱۰۰۰ کارگر در شکایت از صندوق سازمان تامین اجتماعی بود.

در ماه های اخیر برخی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت و توسط دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم شده‌اند.

جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف حسینی، طی روزهای گذشته پروین محمدی، نائب رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید