احضار شمار زیادی از کارگران ملی فولاد اهواز به دادگاه

«کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه» گزارش داده که ‏دادگاه انقلاب اهواز با ارسال احضاریه‌های جداگانه‌ای ۴۱ تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز را به شعبه ۲۰ دادگاه انقلاب این شهر فراخوانده و از آنان خواسته طی روزهای آتی بر خلاف رویه معمول، خود را به این شعبه معرفی کنند تا حکم و رای صادره دادگاه را به صورت حضوری دریافت کنند.

هم‌زمان تلویزیون ایران اینترنشنال، بنا به گفته منابع خود، شمار کارگران احضار شده شرکت ملی فولاد اهواز را بیش از ۵۰ تن اعلام کرده و در این خصوص نوشته‌است: «دادگاه انقلاب اهواز بیش از پنجاه نفر از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد را که در اعتراضات سال گذشته این شرکت داشته و بازداشت شده بودند برای ابلاغ حکم دادگاه احضار کرده است.»

کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر ۹۷، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

فقط در آذرماه ۹۷ ماموران امنیتی دست‌کم  ۴۱ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز بازداشت کردند.

گروه ملی صنعت فولاد را گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌کرد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید