دو فعال کُرد با وثیقه آزاد شدند

اکبر گویلی و آرمان قیطاسی، دو شهروند کُرد از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج پس از سپری کردن دوران بازجوئی و تکمیل پرونده با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند. اکبر گویلی و آرمان قیطاسی به ترتیب طی روزهای سه شنبه ۲۹ مرداد و سه شنبه ۱۵ مرداد به‌صورت مشابه توسط مأموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، اکبر گویلی و آرمان قیطاسی دو شهروند کرد به ترتیب با تأمین وثیقه‌های ۵۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج  آزاد شدند.

اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان اهل سنندج، روز سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، توسط مأموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت این شهروند کُرد به کمپین گفته بود: «عصر روز سه شنبه ۲۹ مرداد زمانی که آقای گویلی در مسیر بازگشت از تهران به سنندج بوده است در محله فیض‌آباد سنندج، اتومبیل سمند سورن وی توسط نیروهای امنیتی متوقف و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل می‌شود.»

آقای گویلی بارها توسط دستگاه امنیتی احضار و بازداشت و بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون» به احکام زندان محکوم شده است.

آرمان قیطاسی نیز روز سه شنبه ۱۵ مرداد ماه به همین شیوه درجاده کامیاران به سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

از دلایل بازداشت و اتهامات وارده به این دو شهروند تا این لحظه اطلاعات دقیقی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل