دادگاه شاپور احسانی راد فعال کارگری به وقت دیگری موکول شد

دادگاه شاپور احسانی‌راد، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که بنا بود در روز یک‌شنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود، به روز شنبه ۳۰ شهریورماه موکول شد.

به او اتهام‌های ”اقدام علیه امنیت ملی” و ”تبلیغ علیه نظام” تفهیم شده‌‌است و وی باید ساعت ۹ صبح روز یک‌شنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران حاضر می‌شد که بنا به گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران» از آنجایی که وکیل قبلی وی از ادامه وکالت خودداری کرده بود و فاصله آزادی و تشکیل جلسه دادگاه کوتاه بوده و امکان انتصاب وکیل و مطالعه کیفرخواست و جزئیات پرونده وجود نداشت، برگزاری جلسه دادگاه به روز شنبه ۳۰ شهریورماه موکول شد.

این فعال کارگری حدود ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه هفت مرداد از سوی نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت و روز سه شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت از زندان اوین به صورت موقت آزاد شده‌بود.

آقای احسانی‌راد، نماینده سابق کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هیئت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است.

این فعال کارگری پس از بازنشستگی با توجه به سطح نازل مستمری بازنشستگی از روز ۶ اردیبهشت ماه در بخش مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود که مأمورین امنیتی در همان محل کار وی را دستگیر کرده‌بودند.

آقای احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران، مشاور قانونی کارگران اعتصابی لوله و نورد صفا، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه و نماینده ۱۰۰۰ کارگر در شکایت از صندوق سازمان تامین اجتماعی بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید