صالح تامولی طرفی با وثیقه از زندان شیبان آزاد شد

صالح تامولی طرفی (منابی)، شهروند عرب ساکن اهواز که آبان ماه گذشته توسط مأموران امنیتی بازداشت‌شده بود، با تأمین قرار وثیقه از زندان مرکزی اهواز (شیبان) به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، صالح تامولی طرفی، فعال عرب ساکن اهواز با تأمین وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اهواز( شیبان)  به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای تامولی طرفی از اهالی کوی علوی اهواز ۱۵ آبان ماه سال گذشته، همزمان با بازداشت عبدالله چلداوی و آمنه ظاهری ساری و شماری دیگر از شهروندان ساکن اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

این شهروند تاکنون بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده است.

آقای تامولی طرفی پیش‌تر به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک در تاریخ  ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، به همراه  عادل سعدونی و مهدی زرگانی بازداشت و به زندان کارون اهواز منتقل‌شده و در شعبه ١٢ بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز  توسط قاضی احمدی تفهیم اتهام شده بود.

شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز  به ریاست قاضی مصطفی شعبونی در آن زمان، آقای تامولی طرفی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق گرداندن چند صفحه در فیس‌بوک»، «فعالیت بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی»، «داشتن ارتباط از طریق فیس‌بوک با کاربران خارج از کشور»، «انتشار اخبار سوریه و جهان عرب در فضای مجازی» و همچنین «نوشتن اشعار و مطالبی به زبان عربی» به  سه سال زندان  و پنج میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده بود که این حکم در اردیبهشت ماه ۹۳ توسط  شعبه ۱۳ دادگاه تجدید خوزستان عیناً تأیید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید