یوسف کاری تفهیم اتهام و به زندان منتقل شد

یوسف کاری، فعال ترک (آذربایجانی) که روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه، توسط مأموران امنیتی در اردبیل بازداشت  شده بود، به زندان مرکزی این شهر منتقل‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸، یوسف کاری پس از تفهیم اتهام در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

بر اساس این گزارش آقای کاری در تماس کوتاه تلفنی از زندان مرکزی اردبیل از تفهیم اتهام و انتقال خود به «بند بازداشت موقت» این زندان خبر داده است.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین می گوید: « روز یکشنبه هفته جاری، اتهام “تبلیغ علیه نظام” به آقای کاری در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل تفهیم و برای آزادی ایشان وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادرشده بود، اما علیرغم تأمین وثیقه از سوی خانواده، قاضی نونهالی معاون دادستان از پذیرش وثیقه خودداری کرده و به خانواده وی گفته که تحقیقات در مورد پرونده کماکان در حال بررسی است.»

لازم به توضیح است که پیش از این نیز توسط قاضی نونهالی در رابطه با آزادی رحیم غلامی شاعر و پرونده سازی برای عباس لسانی از فعالان سرشناس ترک ساکن اردبیل و دیگر شهروندان ترک (آذربایجانی) اقداماتی مشابه صورت گرفته است.

مأموران امنیتی بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه، آقای کاری را در میدان شریعتی اردبیل بازداشت کردند.

یوسف کاری، متولد ۱۳۷۲ ساکن اردبیل، پیش‌ازاین نیز توسط مأموران امنیتی در برگزاری مراسم سالانه قلعه بابک و مراسم قله سبلان نیز بازداشت‌شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید