دختر آبی سه روز پیش از دنیا رفته بود؛ خاکسپاری بدون خانواده به دلیل مسائل امنیتی

«او سه روز پیش فوت کرد. اما جنازه را به خانواده‌اش تحویل ندادند. گفتند اول باید بروید و توجیه شوید.»

این توضیحات رضا (نام مستعار) از دوستان خانوادگی «سحر» به «ایران‌‌وایر» است. دختری که خانواده‌اش سعی کردند او را با نام مستعار «سارا» معرفی کنند اما خیلی زود با لقب «دختر آبی» در رسانه‌ها و فضای مجازی ایران شناخته شد.

به گزارش ایران وایر، سحر اسفندماه سال ۹۷ می‌خواست وارد ورزشگاه آزادی شود تا بازی استقلال و العین را در لیگ قهرمانان آسیا تماشا کند. نیروی انتظامی اما بازداشتش کرد. او سه روز را در بازداشت گذراند تا خانواده‌اش وثیقه ۵۰ میلیون تومانی را آماده کنند. وقتی آزاد شد به او وقت دادگاه دادند. روز دادگاه قاضی نیامد اما در راهروهای دادسرای تهران به سحر گفتند که قرار است بین شش ماه تا دو سال به حبس برود.

از دادسرا که بیرون آمد، بنزین روی خودش ریخت و به آتش کشید. خواهر گفته بود که او از بیماری دوقطبی رنج می‌برد و بارها این مسئله را همراه با برگه‌های پزشکی‌اش به دادگاه اعلام کرده‌ بودند. اما فایده‌ای نداشت.

روز شنبه خبرنگارانی که برای ملاقات با سحر خدایاری و خانواده‌اش به بیمارستان مطهری رفته بودند از زبان ماموران حراست یک جمله مشترک را شنیدن: «مسئله امنیتی است. حق بالا رفتن ندارید.» از بعضی خبرنگاران هم کارت خبرنگاری‌شان را گرفتند، اسم‌شان را نوشتند. یکی از آن‌ها گفته بود که بعضی از ماموران حراست از کسانی که قصد ملاقات با سحر یا خانواده‌اش را داشتند با موبایل فیلم و عکس می‌گرفتند.

اما رضا یکی از دوستان خانوادگی سحر می‌گوید که یک روز قبل (جمعه) سحر فوت شده و دستگاه تنفس را از او جدا کرده بودند. ابتدا خانواده‌اش را برده بودند برای توجیه شدن: «به خانواده‌اش گفته بودند حق مصاحبه کردن ندارید. ترجیحا مجلس ترحیم نگیرید و مراسم را خانوادگی برگزار کنید. گفتند الان عوامل خارجی و داخلی منتظر سواستفاده هستند و دختر شما تا همین‌جا به اندازه کافی هزینه روی دست مملکت گذاشته است.»

سحر را روز یکشنبه در «بهشت فاطمه» شهر قم دفن کرده‌اند. بدون سر و صدا و بدون آگاهی هیچ‌کس. جنازه دختر آبی را تا آخرین لحظه هم به خانواده‌‌اش تحویل نداده بودند.

رضا به ایران‌وایر می‌گوید: «نگرانی اصلی الان برای خانواده‌اش است. آن‌ها به شدت ترسیده‌اند.»

یک روز بعد از آن‌که مراسم خاکسپاری خاموش سحر به پایان رسید، بیمارستان مطهری اجازه پیدا می‌کند که خبر فوت او را منتشر کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل