تداوم بازداشت مولوی عبدالرحیم کوهی در بازداشتگاه اداره آگاهی

مولوی عبدالرحیم کوهی، زندانی بلوچ محکوم‌به اعدام، کماکان جهت بازجویی در اداره آگاهی زاهدان بسر می‌برد. این شهروند طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اقدامات امنیتی» به ده سال زندان و اعدام محکوم‌شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی عبدالرحیم کوهی زندانی بلوچ پس از ابلاغ حکم اعدام توسط دادگاه انقلاب با پرونده‌سازی جدید بابت اتهام قتل برای بازجویی و اخذ اعتراف به اداره آگاهی زاهدان منتقل شده است.

یک منبع در این رابطه به کمپین بلوچ می‌گوید: «۱۳ روز پیش مولوی عبدالرحیم کوهی پس از دریافت حکم اعدام به اتهام اقدام علیه امنیت ملی کشور، به اداره آگاهی زاهدان منتقل‌شده و مورد بازجویی همراه با شکنجه قرارگرفته است.»

به گفته این منبع مطلع: «این انتقال بدلیل اعتراض فعالین سیاسی و مذهبی به صدور حکم اعدام برای مولوی امان الله بلوچی و مولوی عبدالرحیم کوهی و همچنین  پرونده سازی های جدیدی در حال انجام است تا دستگاه امنیتی و قضایی مانع از تبرئه آن ها شوند.»

مولوی عبدالرحیم کوهی که از تاریخ  ۲۸ آبان ۱۳۹۴ در بازداشت به سر می‌برد، به اتهام «اقدامات امنیتی» توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی موسوی به ده سال زندان و اعدام محکوم‌ شده است.

گفته می شود که حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی و مولوی امان الله بلوچی در زمان بازداشت و برای اخذ اعترافات اجباری، تحت بدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته اند.

بیشتر بخوانید:

برای سومین بار قرار بازداشت موقت دو زندانی سیاسی بلوچ تمدید شد

 تحت اجبار قرار دادن یک زندانی در زاهدان جهت اعتراف تلویزیونی

احضار، بازداشت و صدور حکم اعدام برای مدرسین منبع العلوم کوه‌ ون

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل