آرام زندی، فعال کارگری با وثیقه از زندان آزاد شد

آرام زندی از فعالان کارگری ساکن سنندج که روز چهارشنبه ۶ شهریور، توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر «توأم با خشونت شدید فیزیکی» بازداشت‌شده بود، ساعاتی پیش با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸، آرام زندی از فعالان کارگری اهل سنندج با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

بر اساس گزارش منابع آگاه به کمپین، روز یکشنبه آقای زندی در شعبه دوم دادسرای انقلاب تفهیم اتهام و با صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از سوی بازپرس این شعبه، قاضی «موسی شاه گلدی آل باقر» به زندان مرکزی سنندج منتقل‌شده است.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در رابطه با آزادی آقای زندی به کمپین گفت: «برای این فعال کارگری ابتدا توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست  موسی شاه گلدی آل باقر بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” وثیقه ۵۰۰ میلیون تعیین صادرشده بود که این قرار به ۳۰۰ میلیون و روز گذشته چهارشنبه پس از حضور خانواده در شعبه بازپرسی دوباره  به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که با تأمین وثیقه ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه آقای زندی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد»

در آن زمان گزارش‌شده بود که به دلیل تعطیلات رسمی در ایران و عدم تأمین وثیقه تعیین‌شده، این فعال کارگری به زندان مرکزی سنندج منتقل‌شده است.

شب چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸، آرام زندی از فعالان کارگری سنندج، توسط نیروهای امنیتی «توأم با خشونت شدید فیزیکی» بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی منتقل‌شده بود.

در زمان بازداشت آقای زندی، مادر ایشان مریم میرکی (دایه مریم) به دلیل آنچه خشونت مأموران امنیتی  عنوان‌شده است به اثر فشارهای عصبی وارده و سابقه بیماری به بیمارستان تأمین اجتماعی  سنندج منتقل‌شده بود و در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بود.

آقای امین وزیری در این رابطه نیز به کمپین گفته بود: «به دلیل «خشونت‌های فیزیکی» در هنگام بازداشت  آقای زندی و  بازرسی منزل از سوی نیروهای امنیتی و برخوردهای شدیدی که انجام‌گرفته بود، حال عمومی دایه مریم مادر آقای زندی  به دلیل سوابق بیماری‌های قلبی و استرس‌های ناشی از این اتفاق، وخیم و  به بخش مراقبت‌های ویژه  بیمارستان تأمین اجتماعی سنندج منتقل شده است.»

«آرام زندی» و «فواد زندی» دو برادر و از فعالان کارگری در سنندج، تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به زندان محکوم شده اند.

این دو فعال کارگری در تاریخ  ۱۵ تیرماه سال۱۳۹۴، از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی هرکدام به تحمل چهار ماه حبس محکوم شده بودند. آنها ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه یک‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۴، در زمانی که به دادگاه انقلاب سنندج احضار شده بودند، به زندان این شهر منتقل شدند.

آرام و فواد زندی پیش‌تر در ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در آستانه اول ماه می روز جهانی کارگر، به دنبال حمله ماموران لباس شخصی به منزلشان بازداشت شدند. آنها سپس در ۹ خردادماه سال جاری، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر کدام از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

این دو فعال کارگری در سنندج همچنین در ۲۵ اسفندماه ۱۳۸۹، به مدت یک هفته در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه سنندج نگهداری و «تحت بازجویی و شکنجه» قرار گرفته بودند.

«آرام و فواد زندی» در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی مبارکی»، به اتهام “برپایی مراسم روز کومله در دامنه کوه آبیدر” به همراه ۹ فعال کارگری دیگر در سنندج، هر کدام به تحمل یک سال زندان محکوم شدند. آنها در نهایت با قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۳۰ میلیون تومان از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید