دادگاهی فعال کارگری پدرام نصرالهی

«پدرام نصر الهی» فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری روز دوشنبه ۲۵ خردادماه در شعبه یک دادگاه انقلاب درشهر سنندج دادگاهی شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری به اتهام عضویت در “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری” و شرکت در تجمعات مردم سنندج در حمایت از مردم کوبانی از سوی «قاضی سعیدی» محاکمه شد.
این فعال کارگری از عضویت خود در کمیته هماهنگی و شرکت در تظاهرات مردم سنندج در حمایت از مردم کوبانی دفاع نموده است.
پیش تر «پدرام نصر الهی» (نه به ز) در ساعت ا بعد از ظهر روز چهارشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل یکی از دوستانش در شهر سنندج، در حضورچشمان همسر و دوستانش ضرب و شتم و سپس بازداشت شد.
وی پس از تحمل ۳۵ روز بازداشت،در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۴، با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی شهر سنندج آزاد شد.
«پدرام نصرالهی» از جمله فعالان کارگری در سنندج و عضو «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»است که در سال‌های اخیر همواره تحت فشار نیروهای وزارت اطلاعات بوده و چندین بار دیگر نیز دستگیر و روانه زندان شده است.
پیش‌تر «پدرام نصرالهی» در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۸۸، به اتهام “شرکت در راهپیمایی و اعتراض به اعدام احسان فتاحیان” دستگیر و مدتی را در زندان به ‌سر برد. او سپس با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
همچنین این عضو «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۹ به همراه «عباس جمالی» وکیل مدافعش، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در کمیته هماهنگی” و “عضویت در شورای زنان”، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب، توسط «قاضی بابایی» محاکمه شد و به زندان و تودیع وثیقه محکوم شد.
وی در ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۰، پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات سنندج بازداشت و ۴۸ روز مورد بازجویی قرار گرفت. او سپس با قید وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی بار دیگر در فرودین‌ماه ۱۳۹۱ دستگیر و به اتهام “عضویت در کمیته هماهنگی” به تحمل حبس و تودیع قرار وثیقه محکوم شد.
این فعال کارگری در ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۱، پس از مراجعه به دادگاه برای رسیدگی به اتهامات انتسابی به وی از جمله “عضویت در کمیته هماهنگی” و “ارسال خبر به یکی از گروه‌های مخالف حکومت”، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد و به دنبال آن او جهت سپری کردن حکم صادره ۱ سال و ۷ ماه زندان که در دادگاه تجدید نظر کردستان نیز تایید شده بود، روانه زندان مرکزی سنندج شد.
خانواده «پدرام نصرالهی» بارها نسبت به “ممنوع‌‌الملاقات بودن”، “عدم اقدام برای درمان پزشکی” و “سرباز زدن مسوولان امنیتی از برقراری تماس تلفنی با خانواده” اعتراض کرده و همچنین از وجود “آزار و اذیت و شکنجه” فرزندشان ابراز نگرانی کرده‌ بودند.
در سال‌های اخیر نیز گزارش‌هایی مبنی بر تلاش مسوولان امنیتی و اطلاعاتی در خصوص “تطمیع و ترغیب” این فعال کارگری در طی بازجویی‌ها منتشر شده است. گفته می‌شود مسوولان امنیتی به این زندانی وعده‌هایی همچون “آزادی فوری”، “اعطای شرایط اقامت در کشورهای اروپایی” و… داده‌اند که او در مقابل این درخواست‌ها از ادامه‌ی “عضویت در کمیته هماهنگی و از حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری” دفاع کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل