اعتراضات دی ماه؛ مصطفی برومند،شهروند معترض به مرخصی اعزام شد

مصطفی برومند از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ به مرخصی اعزام شد. این زندانی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد از سوی دستگاه قضایی به شش سال و نیم زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۱ شهریورماه ۹۸، مصطفی برومند شهروند معترض محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، با تأمین وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد.

آقای برومند در تاریخ  نهم دی‌ماه ۱۳۹۶ در جریان اعتراضات سراسری  توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شد.

این شهروند معترض، پس از یک‌سال بلاتکلیفی، آذرماه ۱۳۹۷ در پرونده‌ای مشترک با «مرتضی پرهیزگار» و یک زندانی دیگر، در شعبه ۱۳۱ دادگاه کیفری مشهد به اتهام «اخلال در نظم از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی و تشویق دیگر هم‌پرونده‌ای‌ها به تمرد از مامور قانون» محاکمه شد و نهایتا به ۱ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

یک منبع مطلع به در آن زمان به کمپین گفته بود: «مصطفی برومند در ۱۸ آذر سال ۹۷ در پرونده‌ای دیگر و در شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به اتهام‌های “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” و “آتش‌زن عمدی وسایل نظامی موتورسیکلت‌های پلیس به‌قصد مقابله با نظام” با حکم قاضی منصوری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم‌شده بود».

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. بنا بر گزارش منابع خبری طی این اعتراضات در سراسر ایران، دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود دراین‌باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید