افشین برزگر جمشیدی با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد

افشین برزگر جمشیدی، دانشجوی ۲۸ ساله کارشناسی ارشد معماری، با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه ۹۸، افشین برزگر جمشیدی که ۳۱ تیرماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌بود، با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز آزاد شد.

آقای جمشیدی ۳۱ تیرماه و ۱۸ روز پس از پایان دوران محکومیت قبلی و آزادی از زندان تبریز، با تشکیل پرونده‌ جدید، در محل کار خود بازداشت شده‌بود. ماموران امنیتی هم‌زمان منزل مسکونی این فعال سیاسی ۲۸ ساله را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی وی از قبیل لپتاپ و دست نوشته‌های او را ضبط کردند.

گفته می‌شود او در طول این ۵۸ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی بوده‌است.

افشین برزگر جمشیدی، پیش از این در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه ۹۸ جهت اجرای حکم ۸ ماه حبس خود به زندان تبریز منتقل شده‌بود و ۱۳ تیرماه پس از تحمل نیمی از دوران محکومیتش (با احتساب ۱۶ روز بازداشت قبلی) به صورت مشروط از زندان تبریز آزاد شده‌بود.

مأموران امنیتی در تاریخ ۴ شهریورماه ۹۷، آقای برزگر جمشیدی را به همراه مادرش رقیه عزتی بازداشت کردند و پس از ۱۵ روز در تاریخ ۱۹ شهریورماه همان سال با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز، به ریاست قاضی احرار در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۷، آقای برزگر جمشیدی را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام ” به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

رقیه عزتی، مادر آقای برزگر جمشیدی نیز با حکمی از سوی قاضی داوود حملبر، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز از اتهامات مطروحه تبرئه و قرار منع تعقیب برای او صادر شد.

اولین بازداشت آقای جمشیدی به خردادماه سال ۹۲ برمی‌گردد. او در خردادماه ۹۲ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز به ریاست قاضی شکوه‌تازه به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۶ ماه حبس تعلیقی، ۳۰ ضربه شلاق و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید