کاوه کیان پور، فعال کارگری با وثیقه آزاد شد

کاوه (نه‌به‌ز) کیان پور، شهروند اهل سنندج که توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت‌شده بود، با تامین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، کاوه کیان پور، فعال کارگری کُرد اهل سنندج، با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

ساعت یک ونیم ظهر روز جمعه ۲۲ شهریور، آقای کیان پور، توسط مأموران اداره اطلاعات دریکی از خیابان‌های سنندج بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی منتقل‌شده بود.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در گفتگویی با گزارشگر کمپین در این رابطه می‌گوید: «روز جمعه آقای کیان پور، توسط مأموران اداره اطلاعات، پس از دیدار و بازگشت از منزل آرام زندی، فعال کارگری ساکن سنندج که با تازگی با قید وثیقه از بازداشت آزادشده، در خیابان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات جهت بازجویی منتقل می‌شود.»

این فعال کارگری در رابطه با آزادی آقای کیان پور می‌گوید: «شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست موسی شاه گلدی آل باقر، اتهام “تبلیغ علیه نظام” را به وی تفهیم و با صدور وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تأمین آن توسط خانواده، نه‌به‌ز (کاوه) ساعت دو بعد از ظهر روز پنج شنبه ۲۸ شهریور به‌صورت موقت آزاد می‌شود.»

به گفته آنچه که آقای امیر وزیری در گفتگو با کمپین عنوان کرده است، بازداشت‌های هفته‌های اخیر فعالان کارگری، توسط مأموران اداره اطلاعات در سنندج هدفمند بوده است.

جمهوری اسلامی ایران علیرغم آزادی برگزاری تجمعات در قانون اساسی، اجازه برگزاری مراسم کارگری را به تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع نیز با احضار یا بازداشت این فعالان و اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت» ملی آنان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید