هیراد پیربداقی فعال کارگری دوباره بازداشت شد

هیراد پیربداقی، از فعالان کارگری که پیش از این در حاشیه برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه بازداشت و پس از مدتی با سپردن قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

هیراد پیربداقی روز شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸، برای دریافت وسایل خود به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین مراجعه می‌کند که با دستور بازپرس و به بهانه ادامه فعالیت‌هایش در دوران آزادی موقت، وثیقه‌اش از ۵۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

آقای پیربداقی در ادامه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شود.

«کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه» در این خصوص گزارش داده؛ هفته‌ قبل هیراد پیربداقی برای پیگیری و دریافت وسائل ضبط شده خود به بازپرسی شعبه ٧ مراجعه می‌کند که به او اعلام می‌شود که همراه رهام یگانه روز شنبه به شعبه مراجعه کنند.امروز با مراجعه این دو نفر به شعبه ۷ بازپرسی، تعدادی وسایل رهام یگانه از قبیل فلش مموری و دفتر و تلفن همراه مادرش تحویل داده می‌شود، اما در مورد هیراد پیربداقی اعلام می‌کنند که وی در طول دوره‌ آزادی‌اش فعالیت‌هایی داشته و حکم بازداشت هیراد پیربداقی از حامیان کارگران هفت تپه صادر شد و وثیقه‌ی ایشان از ۵٠ میلیون به ٣۵٠ میلیون تغییر داده‌اند. بازپرس شعبه در برابر این که آیا در صورت تامین وثیقه، امکان آزادی هیراد پیربداقی وجود دارد، پاسخ مناسب و شفاقی نداده است. هم اکنون هیراد پیربداقی به بخش عمومی بند ٢٠٩ اوین منتقل شده است.

رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی همزمان با برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه در روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، در خیابان شریعتی تهران بازداشت و روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه ۹۸، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی، هر کدام با سپردن قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شدند.

این ۳ نفر در حاشیه اولین روز برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه در روز شنبه ۱۲ مردادماه بازداشت شدند و یک روز بعد در شعبه بازپرسی دادسرای اوین با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند.

در طول دوران بازجویی به آن‌ها اتهامات “اخلال در نظم عمومی” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” تفهیم شد.

روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، همزمان با برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه خانواده‌های زندانیان و تعدادی از فعالان کارگری در مقابل دادگاه انقلاب تهران در انتظار برگزاری دادگاه بودند که چند نفر از آن‌ها از سوی نیروی‌های امنیتی بازداشت شدند.

پیش‌تر در کمپین گزارش شده‌بود رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی جزو دستگیر شده‌ها هستند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «نیروهای امنیتی با حضور در جمعیت و بررسی مدارک هویتی افراد، این شهروندان را از میان جمع بیرون کشیده و بدون ارایه حکم قضایی بازداشت کرده‌اند.»

تداوم بازداشت رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی در سلول‌های انفرادی زندان اوین

اولین دادگاه متهمان پرونده هفت‌تپه در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران (واقع در شریعتی، نبش معلم) بنا بر ابلاغ قبلی روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، برگزار شد پس از آن برگزاری جلسات دادگاه برای آن‌ها ادامه داشت.

بر اساس رای صادره در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، سپیده قلیان، فعال کارگری به ۱۹ سال و ۶ ماه، امیرحسین محمدی فرد، سر دبیر نشریه گام، عسل محمدی، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی از اعضای تحریریه نشریه گام هر کدام به ۱۸ سال، اسماعیل بخشی، از کارگران هفت‌تپه به ۱۴ سال و محمد خنیفر، از کارگران هفت‌تپه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید