مادر بهمن قبادی فیلم‌ساز ایرانی پس از چند ساعت بازداشت آزاد شد

بهمن قبادی، فیلمساز ایرانی روز یک‌شنبه ۳۱ شهریورماه ۹۸، از بازداشت چند ساعته مادرش، ایران حمزه‌ای در فرودگاه امام خمینی تهران و ضبط گذرنامه او خبر داده‌است.

بهمن قبادی شامگاه یک‌شنبه در یک پست اینستاگرامی خبر داده که مادرش بعد از چند ساعت بازداشت در فرودگاه بین‌المللی تهران آزاد شده اما باید امروز خود را به دادگاه انقلاب معرفی کند.

این فیلم‌ساز در صفحه اینستاگرام خود نوشته‌است: «پاسپورتش را گرفتند تا فردا عازم دادگاه انقلاب شود. او اکنون باید تحت درمان و کنترل پزشک می‌بود اما به جایش برای دادگاه فردا آماده می‌شود و حال مساعدی ندارد.»

وی پیش از انتشار این مطلب نوشته‌بود: «شرم بر شماها، رژیم ایران که اجازه خروج مادر خسته و رنجورم را ندادید تا بعد از مدت‌ها ملاقات‌شان کنم. شماها خیلی از انسانیت و وجدان به‌دور هستید. چنین رژیم فاسد، ترسو و دروغگو راهی جز نابودی ندارد.»

«بهمن قبادی» در بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در شهر بانه در استان کردستان به دنیا آمد.
این فیلم ساز ایرانی در سال ۲۰۰۹ فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» را بدون اجازه رسمی و در شرایط بسیار محدود فیلمبرداری کرد؛ این فیلم نیمه مستند، درباره موسیقی زیرزمینی در تهران بود و بعد از آن، او مجبور به ترک ایران شد و کار خود را در خارج از کشور ادامه داد.

از ساخته‌های او می‌توان به آوازهای دختران دنیا؛ کیوسک تلفن؛ ده‌نگ (صدا)؛ سربازی به نام «امین»؛ مثل مادر؛ مهمانی؛ ماهی خدا؛ باز باران با ترانه؛ زندگی در مه؛ آن مرد آمد؛ کبوتر نادر پرید؛ پانتول (شلوار کردی)؛ سلمانی؛ بالکن؛ فقط در یک نگاه؛ میم. حسینی سرباز وظیفه؛ از دیدگاه دیگر؛ گل باجی و «ز» مثل زندگی اشاره کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید