دادگاه تجدید نظر حکم ۱۸ ماه زندان فرشته طوسی، فعال دانشجویی را عینا تایید کرد

بر اساس رأی صادره شده از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر، ۱۸ ماه حبس تعزیری فرشته طوسی که به‌تازگی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران فارغ‌التحصیل شده است عیناً تأیید شد. این فعال دانشجویی پیش‌تر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست صلواتی به احکام زندان و شلاق محکوم‌شده بود.

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری روز دوشنبه اول مهر درباره این حکم به ایرنا گفت که پیش‌تر این دانشجو به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده بود و به دلیل سابقه محکومیت با همین اتهام در سال ۹۳، به ۱۸ ماه حبس و محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محکوم‌شده بود.

خانم طوسی در تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۵ به دلیل حضور در تجمع “انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش” بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به «یک سال و نیم حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی، محرومیت از حضور در احزاب و گروه‌های سیاسی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شده بود.

گفتی است که  فرشته طوسی پیش تر در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸دی‌ماه ۱۳۹۳  توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصیش به همراه همسرش سجاد درویش، بازداشت شد.

وی در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ از بند دو الف سپاه مستقر در زندان اوین با تامین وثیقه به صورت موقت  آزاد شد.

لازم به  توضیح است، فرشته طوسی، ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ نیز به دلیل حضور مقابل ورزشگاه آزادی برای دفاع از حق حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال، به همراه جمعی دیگر از زنان به مدت چند ساعت بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید