تداوم اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه در چهارمین روز متوالی+ویدئو

شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه در چهارمین روز متوالی در اعتراض به اخراج ۲۱ نفر از کارگران این کارخانه مقابل درب مدیریت شرکت هفت‌تپه تجمع کردند.

امروز پنج شنبه چهارم مهرماه ۹۸، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، از تداوم اعتراض کارگران هفت‌تپه خبر داده و نوشته‌است: «همانطور که روند تا کنونی نشان داده است در جریان‌ اعتراض و‌ اعتصاب کارگران در هفت تپه، ما شاهد فضای پلیسی برای ارعاب و سرکوب کارگران بوده‌ایم.»

در همین ارتباط یکی از کارگران‌ هفت‌تپه به نام یوسف بهمنی، توسط اداره اطلاعات احضار شده است.

ابراهیم عباسی منجزی یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در حمایت از همکاران اخراجی خود سخن گفت و درخواست بازگشت به کار کارگران اخراجی را مطرح کرد.

خبرگزاری ایلنا دیروز خبر داده‌بود که کارگران نیشکر هفت تپه به اعتصاب خود پایان داده‌اند و کارگران به سر کار های خود باز گشته‌اند، این در حالی‌است که منابع کارگری از تداوم اعتراض و اعتصاب خود خبر داده‌اند.

کارگران گفته اند که فردا نیز به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

کارگران هفت تپه از روز دوشنبه اول مهرماه در اعتراض به اخراج و عدم تمدید قرارداد ۲۱ کارگر نیشکر هفت تپه در بخش‌های داخلی شرکت هفت تپه دور جدید اعتصاب خود را آغاز کرده‌اند.

سپیده قلیان، فعال کارگری، امیرحسین محمدی فرد، سر دبیر نشریه گام، عسل محمدی، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی از اعضای تحریریه نشریه گام، اسماعیل بخشی، از کارگران هفت‌تپه و محمد خنیفر، از کارگران هفت‌تپه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۱۱۱ سال و نیم زندان محکوم شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل صدور این احکام را در دستگاه قضایی ایران “بی‌عدالتی شرم‌آور” خوانده‌ و بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرده‌است.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان ۹۷ و پس از آن شدت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش آمده و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از ۳۰۰ بار تجمع و اعتصاب کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید