اجرای حکم اعدام یک زن و ۳ مرد در زندان‌های سنندج و ارومیه

بامداد امروز حکم اعدام یک زن در زندان مرکزی سنندج و ۳ مرد در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی مطلع شده‌است که بامداد روز پنج‌شنبه چهارم مهرماه، یک زندانی زن به نام لیلا زرافشان، پس از پنج سال حبس با اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی سنندج اعدام شده‌است.

این زن روز چهارشنبه سوم مهرماه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان سنندج منتقل شده بود.

بنا به گفته یک منبع مطلع به کمپین: «لیلا زرافشان به اتهام “قتل عمد” از سوی دستگاه قضایی حکومت ایران به اعدام محکوم شده بود و تلاش‌ها برای کسب رضایت خانواده مقتول بی‌نتیجه ماند.»

از سوی دیگر خبر رسیده‌ که حکم اعدام سه زندانی با اتهامات مرتبط با «مواد مخدر» در زندان ارومیه که روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بودند، اجرا شده‌است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، در ساعات پایانی شب گذشته، حکم اعدام سه زندانی به نام‌های رئوف (آزاد) آزادی‌خواه، ابراهیم (شمال) احمدی‌پور و سودین (شهاب الدین) محمدپور که از بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شده بودند، اجرا شد.

رئوف آزادی‌خواه و ابراهیم احمدی‌پور،  حدود سه سال پیش در یک پرونده مشترک به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. همچنین سودین محمدپور نیز از حدود شش سال پیش با اتهام و حکم مشابه در زندان به سر می‌برد.

حکومت ایران در ماه میلادی گذشته (آگوست ۲۰۱۹)، دست‌کم ۳۸ زندانی را در ایران اعدام کرده‌است.

همچنین، در هفت ماه گذشته دست‌کم ۱۸۵ نفر در زندان‌های مختلف ایران و یا در ملأعام اعدام شدند. این بیش از ۱۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ که ۱۶۵ نفر اعدام شده بودند نشان می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید