مجید اسدی به دلیل نپوشیدن لباس زندان و زدن پابند به دادسرای اوین اعزام نشد

مجید اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج  که روز سه شنبه جهت اعزام به شعبه ششم بازپرسی دادسرای امنیت اوین فراخوانده شده بود، به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان و زدن پابند پس از چند ساعت به بند بازگردانده و جلسه دادگاه نیز لغو شد. این زندانی سیاسی که سومین سال از دوران حبس خود را می‌گذراند، در آذرماه ۹۶، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به ۶ سال زندان محکوم‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲ مهرماه ۱۳۹۸، مجید اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که به شعبه ششم دادسرای اوین احضار شده بود به دلیل  امتناع از پوشیدن لباس زندان و زدن پابند، اعزام وی به دادسرای لغو شد.

به گفته یک منبع آگاه به گزارشگر کمپین: «جعفری بازپرس شعبه ششم دادسرای اوین طی تماسی از مقامات زندان خواسته بود که این زندانی [مجید اسدی] باید حتماً بالباس زندان، پابند اعزام شود و تهدید کرده بود که در صورت استنکاف وی از این کار، عواقب بدی در انتظار او خواهد بود.»

بر اساس این گزارش و به گفته منابع مطلع،  این دومین بار طی یک هفته اخیر است که مجید اسدی به دادسرای اوین احضار  و هر بار به دلیل عدم تمکین وی در پوشیدن لباس و زدن پابند این اعزام ها لغو می‌شود.

این زندانی در آذرماه سال ۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

مجید اسدی ساعت ۱۰ شب ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ در منزل خود در کرج از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

نیروهای امنیتی در زمان بازداشت آقای اسدی ضمن توهین به مادر این زندانی، باوجود بیماری و ضعف جسمی پدر وی که به تازگی عمل پیوند کبد را انجام داده بود، با او درگیر شدند و به پای وی آسیب رساندند.

این فعال سابق دانشجویی پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۸ تیرماه سال ۸۷ در مراسم هجده تیر بازداشت و به مدت ۵۲ روز در سلول انفرادی نگهداری شده بود.

حکم دادگاه بدوی وی در رابطه با پرونده ۱۸ تیرماه، در اردیبهشت ماه ۸۹ به وی ابلاغ شد که طی این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

باوجود ارسال درخواست تجدید نظر، بدون اینکه حکم نهایی به او ابلاغ شود، وی برای اجرای حکم به زندان فرا خوانده شد و از تاریخ ۱۳ مهر ماه ۹۰ تا خردادماه سال ۹۴ در زندان بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل