عادل گرجی، دانشجوی معترض با وثیقه آزاد شد

عادل گرجی، دانشجوی دانشگاه آزاد تهران که در اواخر شهریورماه پس از حضور در دادسرای امنیت اوین با افزایش قرار کفالت بازداشت‌شده بود، ساعاتی پیش با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۸، عادل گرجی، با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی  به‌صورت موقت  از زندان اوین آزاد شد.

عادل گرجی روز شنبه ۳۰ شهریورماه ، در حالی‌که برای اخذ آخرین دفاع در شعبه ۷ دادسرای اوین حاضر شده‌بود، قرار کفالت وی از سوی دادسرا اوین افزایش و به قرار وثیقه تبدیل شد و آنجایی که در آن زمان قادر به تامین وثیقه نشده بود، دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

عادل گرجی پیش‌تر به همراه علی غلامی و دانیال جعفری در روز پنج‌شنبه هفتم شهریور، در جریان تجمع دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به انتقال ساختمان دانشکده هنر و معماری به سوهانک، بازداشت و روز یک‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، آزاد شده‌بود.

روز پنجشنبه هفتم شهریور، شماری از دانشجویان دانشکده هنر معماری دانشگاه آزاد تهران، با مطالبه جلوگیری از انتقال دانشکده هنر و معماری به سوهانک و همچنین مشکلات مختلف صنفی دیگر از جمله افزایش شهریه‌ها، حذف اساتید با تجربه، فقدان امکانات و شرایط نامناسب کارگاه‌ها و همچنین در اعتراض به تفکیک جنسیتی و برخوردهای شدید حراست با دانشجویان به دلیل پوشش آن‌ها، در این دانشکده دست به تجمع زده و شعارهایی مبنی بر درخواست استعفای علی‌اکبر ولایتی، رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، نیز سر دادند.

گفته می‌شود، این دانشگاه بر اساس تصمیمات گرفته شده توسط مسئولین قرار است از ساختمان میدان فلسطین به سوهانک انتقال داده‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید